Gå til innhold

hov ed kort

Eminent

Anbefalte innlegg

hei hei

jeg kjøpte tidligere i år (jannuar) en 64bit pc...

men nå har det kommet mange nye deler, standarder osv.

jeg har ikke fulgt med så mye på data i det siste fordi sommeren har gitt meg andre ting å drive med :)

Men jeg lurer da på :

Hvilken socket er den beste for 64bit

og hvilket hovedkort er da det beste`?

mvh. martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:O dæven.. det er jo akkurat det den cpu'en kosta i februar jo :S jaja men er fx så jevli mye bedre en vanlig 64bit og kommer det ikke ut bedre cpu'er snart.. pluss at hvis man ikke bruker linux på disse 64bit cpuene og hovedkorta så gåre jo så jevli dårlig. jeg har kjørt vanlig windows en periode og alt går i surr hele tiden. men er det bedre å kjøpe socket 9 en 7 hvis penger ikke har noe å si.. sånn fremtids messig.. og er socket 9 kortet noe bedre enn socket 7 korta?

Lenke til kommentar

Socket 754 har enkle minnekanaler, Socket 939 har doble minnekanaler. DERFOR er det mange som vil bytte over til Socket 939. Det har vist seg at det ennå ikke er helt store ytelseshoppet, og siden PCI-e ikke har kommet for noen av delene, ser jeg ingen grunn til å skifte ennå. Socket 754 gir nok best ytelse i forhold til pris.

Om et år (???) blir det kanskje mer aktuelt med Socket 939, hvis PCI-e har kommet osv.

PCI-e er foreløpig forbeholdt Intel.

Et veldig godt hovedkort til Socket 754, er DETTE kortet, som jeg har selv og er veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar

ok.. men hvis pci-e ikke kommer før om et år vil jeg jo bytte. for det har jo bare gått et halv år siden jeg kjøpte abit max3 kortet... og jeg er ikke fornøyd med det kortet i det hele tatt.. men når pci-e kommer er det vell bare å bytte hovedkort?

og en ting til jeg ikke tenkte på før nå er.. hvis jeg tar socket 939 må jeg ikke ha den 64bit cpuen xp3800+ som koster 4500 kroner da? man liksom ikke bruke den cpuen jeg bruker i 754 socket hovedkortet nå`?

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...