NoviKaNa Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Ja, hva er så egentlig et semester? er det tiden fram til jul, også begynner et nytt etter jul, eller er det hele året? Jeg er ganske bestemt på at et semester er hele året, og før og etter jul er 1. og 2. termin. Men det ser ut til at flere forveksler disse to. Bl.a. Lånekassen som sier man får utbetalt lån til skolepenger i begynnelsen avhvert semester, mens man egentlig får det i begynnelsen av, det jeg kaller det, termin. Noen som har noen innspill? Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) 1 semester fra aug -des 2 semester fra jan-jun på ntnu/alle Universitet eller så hadde det blitt 1 semester -grunnkurs andre semester vk1 3`dje semester vk2 det høres rart ut semester går over ett halvt år.. da blir det ren logikk att det er to semester i ett skoleår Endret 13. august 2004 av FlexGym Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 hva er da termin? Er det kun et synonym til semester? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 hva er da termin? Er det kun et synonym til semester? Termin er vel det man bruker i grunnskolen/VGS.. Høgskolene bruker også semester, btw.. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Hm, okei. I fjorårets BI-brosjyre oppga de prisene per semester, og da gjaldt det som hvert år. Såe....jeg vet ikke helt ennå. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Per semeste betyr vel at man må betale 2 ganger per år.. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Nei, gjorde ikke det. Derfor jeg mener at det hersker litt tvil blandt folk om hva det EGENTLIG betyr. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvorfor ikke bare slå opp ordet i ordboken TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA semester semes´ter -t(e)ret, - el. -tre, -tra el. -trene (lat. (cursus) semestris 'periode på seks måneder') halvårig undervisningsperiode ved universiteter og skoler vårs-, høsts- Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 hehe Da fikk vi det avklart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå