Create-IT Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei... Driver å jobber fra en lokal PC (uten Internett-tilknytning) og laster opp filene til webserver når jeg har tid. Problemet mitt er at jeg ikke får testet ASP-filene som ineholder FilesystemObject (FSO) før jeg laster dem opp til serveren... Noen som har noen idé om hva jeg kan gjøre for at det skal virke? Jeg bruker W2K, IIS (det er vel versjon 5 som følger med W2K?). Jeg har ikke brukt IIS Lockdown tool eller andre lignende programmer. Jeg har forsøkt å endre på rettighetene til mappa som inneholder script med FSO uten at det hjelper. Håper på svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hvorfor får du ikke brukt FSO? det har da jeg klart å bruke lokalt på maskiner før.. hvilken feilmelding får du? Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Hei og takk for svaret... Vet ikke helt hvorfor jeg ikke får brukt FSO, men det virker som om IIS "henger seg opp". Jeg kommer ikke inn på den siden der scriptet ligger. Og når jeg har forsøkt en gang kommer jeg heller ikke inn på andre wesider som ligger på IIS. Det hjelper ikke å restarte IIS. Jeg må restarte PC'en før det virker igjen. Jeg har også en Access database som er blir åpnet og forblir åpen under denne prosessen. Jeg får m.a.o. ikke tilgang til Utformingsvisning, bortsett fra i skrivebeskyttet modus. Har også forsøkt å la scriptet gå til det blir "ferdig". Etter x antal minutter kommer da en melding om at scriptet har brukt for lang tid... Noen tips nå? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 sikker på at du ikke har noen uendlige løkker på asp-sidene? begynner maskinen å gå tregere når du er inne på denne/disse sidene også? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei... Driver å jobber fra en lokal PC (uten Internett-tilknytning) og laster opp filene til webserver når jeg har tid. Problemet mitt er at jeg ikke får testet ASP-filene som ineholder FilesystemObject (FSO) før jeg laster dem opp til serveren... Noen som har noen idé om hva jeg kan gjøre for at det skal virke? Jeg bruker W2K, IIS (det er vel versjon 5 som følger med W2K?). Jeg har ikke brukt IIS Lockdown tool eller andre lignende programmer. Jeg har forsøkt å endre på rettighetene til mappa som inneholder script med FSO uten at det hjelper. Håper på svar! Begynn med å "debugge": Kommenter bort all kode utenom set fso=createobject("Scripting.FileSystemObject") og set fs=nothing. Virker det da? Fortsett med å avkommentere kode inntil websiden henger. Fortell meg så hvor det stopper opp. Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Hei, og tusen takk for svar... Problemet er at det koden virker når jeg laster den opp til den virkelige webserveren, bare ikke på min PC lokalt... Når jeg kommenterer bort koden som har med FSO å gjøre virker det også fra min PC. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Kan du poste koden som du mener forårsaker henget? Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Her er koden: ' Oppretter filsystemobjekt Set oFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") ' Oppretter mappe for objekt If Not oFSO.FolderExists(Server.MapPath("\") & "\property_images\" & _ Mid(Request.Form("refNr"), 5)) Then Set oNewFolder = oFSO.CreateFolder(Server.MapPath("\") & "\property_images\" & Mid(Request.Form("refNr"), 5)) Set oNewFolder = Nothing End If Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvis du fjerner denne koden midlertidig ' Oppretter mappe for objekt If Not oFSO.FolderExists(Server.MapPath("\") & "\property_images\" & _ Mid(Request.Form("refNr"), 5)) Then Set oNewFolder = oFSO.CreateFolder(Server.MapPath("\") & "\property_images\" & Mid(Request.Form("refNr"), 5)) Set oNewFolder = Nothing End If og kun står igjen med Set oFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") henger det da også? Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Hei, jeg har tatt bort alt bortsett fra: Set oFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Og dette fungerte fint (så da finnes jo dette objektet; akkurat som dere har sagt ) Jeg har også forsøkt å legge inn diverse koder for å gjøre ett eller annet med objektet: Dette er et eksempel som gjør at det "går i stå": sPath = Server.MapPath("\") & "\property_images\testfiler" If Not oFSO.FolderExists(sPath) Then Set oNewFolder = oFSO.CreateFolder(sPath) End If Hvis jeg tar bort linja med CreateFolder henger det seg ikke... Testen om mappa eksisterer virker altså, men det å lage ny virker ikke. Endret 24. august 2004 av Create-IT Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har du noen form for feilhåndtering i funksjonen? Isåfall kan du prøve å disable denne og se om det oppstår noen feil. Manglende rettigheter til foldere? Åpne IIS manageren, åpne properties for websiden, gå til Directory Security->Edit og sjekk at brukeren i feltet User Name (IUSR_xxxxx) har rettigheter til å opprette filer/kataloger der du prøver å opprette den. Legg f.eks brukeren inn i Administrators gruppen og test om det nå virker. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 dette kan høyre ut som NORTON INTERNET SECURITY med SCRIPT BLOCKING viss du kjører NIS, prøv å deaktiver scriptblocking eller heile driten Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 dette kan høyre ut som NORTON INTERNET SECURITY med SCRIPT BLOCKING så lenge dette er en feil som skjer lokalt på maskinen så skal vel ikke Norton Internet Security ta affære ovenfor dette? Griper ikke denne programvaren inn kun ovenfor trafikk internett <-> maskin og ikke på trafikk som er innad på maskinen. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 det var det eg og trudde, men i foruma på webwizguide.info har ein del hatt problem med FSO, og alle dei har brukt Norton med scriptblocking. Viss de prøvde å deaktivere Norton/ScriptBlocking, gjekk alt helt fint, så det er tydeligvis nåke med N SB som ødelegger for IIS/FSO Lenke til kommentar
Create-IT Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Hei igjen, og takk for alle svar... Dette har vært lærerikt selv om det ikke var koden det var noe feil med. Har vært lite flink til å kommentere bort kode for å finne feil. Når det gjelder NIS, så har jeg jo det :-) OG ved å disable den kommer jeg fint inn på sidene med FS-objekter. I tillegg til å kontrollere trafikk utenfra, bruker NIS programkontroll og IIS er lagt inn med standardinstillinger. Det er mulig det er der jeg må sjekke litt... Takk igjen til alle sammen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå