Novise Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg trenger en HD (40-60GB)som skal stå på (men ikke nøvendigvis snurre)24t/7dager per uke. Støy/hastighet betyr lite.Kan noen anbefale en disk som holder? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Prisklasse? SCSI-disker er jo beregnet og testet for 24/7-bruk, men koster jo også deretter. Ellers vil jeg tro en Western Digital 7200-rpm disk vil være midt i blinken. Lenke til kommentar
p4power Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hvis hastighet ikke er vesentlig er det vel Seagate som gjelder. De er desidert størst i servermarkedet. Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hva som er bra i en server kommer vel en del ann på hva slags type server det er, webserver, mailserver, database server etc.... Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Haha.. Håper du kødder.. IBM suger.. Sier jo til og med at det ikke er anbefalt å ha diskene på mer enn 8 timer om dagen.. Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 ibm trapper ned produksjonen av hd'er..... Lenke til kommentar
Novise Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Takk for alle gode svar. Siden svarene spriker i alle rettninger så bestiller jeg en Maxtor DiamondMax 540 X-4D 40.0Gb 5400rpm UDMA100 IDE til Kr. 833,- på databutikken; rask nok for mitt formål og om den støyer så spiller det ingen rolle da boksen står i en kjellerbod! Er det noen som har negativ erfaring med Maxtor? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 maxtor er ikke den raskeste, men den støyer ikke (tenker på D540X`ene) og lager heller nesten ikke varme :smile: Lenke til kommentar
Novise Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Petter'n x hundre Dersom Maxtor ikke er rask så er det, som sagt, greit for mitt formål. At den ikke støyer er også greit (uten betydning)! At den ikke blir veldig varm skulle bety at den kan gå og gå......... 2-3 år, non stop, bør den klare! PS Flotte Smilys! Lenke til kommentar
born_yesterday Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Har god erfaring med Western Digitals BB-disker. Har kjørt 6 stk 120GB i RAID 5 siden i begynnelsen av desember (da diskene kom), disse går hele døgnet. Har ikke opplevd feil så langt. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-04-30 20:33, Novise skrev:Takk for alle gode svar. Siden svarene spriker i alle rettninger så bestiller jeg en Maxtor DiamondMax 540 X-4D 40.0Gb 5400rpm UDMA100 IDE til Kr. 833,- på databutikken; rask nok for mitt formål og om den støyer så spiller det ingen rolle da boksen står i en kjellerbod!Er det noen som har negativ erfaring med Maxtor? Ingen av mine Maxtor disker støyer i det hele tatt. Det blir litt dårlig "prestige" til en server. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hmmm, IBM er da langt ifra dårlige på harddisker. De vinner jo test etter test hva hastighet angår (ja, jeg snakker om IDE diskene deres på 7200 rpm). Deen siste harddisken jeg kjøpet var en IBM, og den har stått på mer eller mindre 24 timer i døgnet siden juni i fjor. Kan ikke klage... For serverformål (proffe servere) har det vært vanlig å benytte SCSI. Men med innføringen av høyhastighets ATA er scsi et dyrt og kanskje også unødvendig alternativ. Lenke til kommentar
Novise Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg spurt om det var noen som negative erfaringer med Maxtor! Hverken "Prestige" eller IBM sine disker er tema! Kan fortelle at jeg har en Quantum Fireball som har gått 24/7 siden 1997 (går fortsatt), men hvor får man tak i denslags nå? Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Da beklager jeg at jeg ikke er i stand til å svare deg. Jeg hadde imidlertid et innspill på en omtale av IBMs disker litt lenger oppe i tråden. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Det er jo litt negativt i forhold til server "prestige". Men det var jo egentlig ment som litt humor. Men det virker ikke som du ble med på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå