Plomma2 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hjelp, jeg har sølt melk på tastaturet. Lurte på om noen hadde noen råd? Har fjærna alle taster og vaska neddi uten noe serlig vann på kluten. har nå lagt det opp-ned til tørk. Funka ikke serlig bra når jeg prøvde det. Caps lock levde sitt eget liv og backsapce funka ikke.. Takker for svar Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Nytt tastatur koster jo fra ca 100kr, så det er nok bedre å kjøpe nytt, dessverre Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 vask det mer rent vann, og la det tørke... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 det er nok bare å kjøpe nytt... evt. det kan være noe fuktighet igjenn, bruk kondensfjerner Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Skyll det med vann, tørk med hårføneren i 10 minutter, så lar du det stå noen timer... funka når jeg sølte cola, men kanke låve at det funker for deg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Dersom ein knapp ikkje virker er det sikkert fordi du ikkje får pressa ned den matta under knappen, slik at den lager kontakt, skikkeleg. Ta av alle knappane, og undersøk matta under, og den som lager kontakt under der igjen. Du kan prøve å trykke ned knappen utan knappene og dekselet på for å sjå om det er liv. Lykke til det er nok bare å kjøpe nytt... tenk om det var eit tastatur til fleire hundre kroner? Er ikkje berre å kaste vekk da. Var det eiet til 50-lappen, så er det greit nok. Endret 13. august 2004 av zeph Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Demonter alle delene og del de opp i to bunker: * Elektronikk: Tørkes av med tørr eller såvidt fuktig mikrofiberklut * Resten: Vask med mengder av håndvarmt vann og med zalo. Bruk gjerne dusjhodet for å komme til med strålen i alle kriker og kroker. Alle plast og metall -deler tåler denne behandlingen. Tørk delene godt (f.eks med en vifte over natten). Til slutt monterer du delene nøyaktig på plass. Hvis du bommer grovt (legger noe speilvendt el.) så kan du få de feilene du nevnte. Hvis ikke det funker så er vel eneste råd å kjøpe nytt. Håper det ikke var for dyrt det som evt. ble ødelagt da. Endret 13. august 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
uburen Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kjøp deg et nytt multimediatastatur på Biltema! Slutt å ta med tastaturet i fjøset! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Skru det opp, ta ut elektronikken og ta det med deg i dusjen i kveld! Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Det var ikke noe veldig dyrt tastatur (200) men jeg er veldig glad i det (Ja, jeg vet det høres sykt ut å være glad i et tastatur) Jeg skal prøve det simen1 foreslo, takker for svar Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 vask det mer rent vann, og la det tørke... Er det ikke litt elektronikk inni et tastatur? Blir vell kanskje litt dumt å vaske det da. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) de fleste tastatur inneholder en matrise fordelt på to eller flere lag (type små tynne plastikk ark) og et 2cmx6cm kretskort (utgjør all elektronikk) som sitter som regel der num/caps/scroll lock lysene sitter. Ta en titt inni tastaturet og bare rens steder som er klissete av melken. ellers kan det jo nevnes at tastatur ikek er dyrt... Endret 13. august 2004 av texaco Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 vask det mer rent vann, og la det tørke... Er det ikke litt elektronikk inni et tastatur? Blir vell kanskje litt dumt å vaske det da. ikke om strømmen ikke er på ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå