Gå til innhold

Gode komfortable øretelefoner

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å kjøpe nye øretelefoner, men jeg er ikke sikker på hvilken jeg burde kjøpe. Jeg har noen billige Sony øretelefoner som jeg kjøpte fra Elkjøp, problemet med dem er at etter lengre tids bruk så får jeg vondt i ørene. Det som er vikitg for meg er god lydkvalitet, komfort og størrelse (de må være små og enkelt å ta med seg når man ikke har mye plass), det er derfor jeg bruker øretelefoner og ikke de større, men bedre hodetelefonene.

Jeg har sett litt på Sony MDR-EX71SL som jeg har hørt har ganske god lydkvalitet og siden de går in i øret så tenker jeg at de er mer komfortable å bruke, men jeg er ikke ute etter spesifikt bare i-øre, øretelefoner (så lenge jeg kan bruke dem i lengre tid uten å få vondt i mine ører).

Er Sony MDR-EX71SL gode øretelefoner?

Hvilken øretelefoner ville dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony MDR-EX71SL skal være ganske bra greier, så lenge du får dem til å passe godt inni øret. Hvis ikke de passer bra, kan bassen lide en del.

Du kan jo også se på Shure E2C og E3C som Komplett har. Dette er også øretelefoner som er avhengige av at de passer bra i øret. Lyden skal være knallbra. Men de koster jo litt, da :p

Etymotic ER6 er en konkurrent til Shure. Meget anerkjente øretelefoner som også koster litt penger.

www.etymotic.com

Jeg har selv brukt Sennheiser MX400 og MX500 til mine bærbare spillere, og de funker helt utmerket. Fornuftig pris, og så lenge du bruker dem med sånn skumgummitrekk (kan kjøpes på Clas Ohlson), så sitter de godt og er behagelige.

Sennheiser PX100 og PX200 er litt større saker, men er sammenleggbare og det følger med et etui for sikker frakt. PX100 er åpen og PX200 er lukket. Meget bra lyd i begge to, og absolutt behagelige. Praktiske saker.

Beyerdynamic har DTX10 og DTX20 som direkte konkurrenter til Senn MX400/500. Disse har jeg ikke hørt enda og ikke lest noe særlig om heller, men regner med de er minst like gode som Sennheiserne.

www.hpx.no har fint utvalg i Beyerdynamic og Sennheiser, forresten. Her står det faktisk litt om de forskjellige hodetelefonene.

Lenke til kommentar

Takk for ditt svar. Jeg skulle gjerne hatt penger til Shure E5C, E3C, E2C eller Eytmotic ER6, men desverre så er ikke det tilfellet. Jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 500 kr på øretelefoner.

Sennheiser MX500 / MX400 har jeg hørt delte meninger om, men jeg ville gitt dem en kjangse om det ikke var for at så mange mennesker har klaget på hvor ukomfortable de er, og komfort er veldig viktig for meg.

Beyerdynamic DTX10 og DTX20 ser bra og fine ut, men jeg har ikke greid å finne noen ting om dem, og jeg er litt redd for komforten igjen. Jeg vil ikke at de skal gjøre vondt etter noen timers bruk (ørene mine blir veldig lett såre på grunn av størrelsen og formen til forskjellige øretelefonene)

Jeg tror jeg kommer til å gå for Sony MDR-EX71SL om ikke noen virkelig gir meg en grunn for å ikke gjøre det, eller om ingen anbefaler noe bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå sett litt på Sony MDR-ED31LP som et alternativ til MDR-EX71LP.

Jeg lurer på om noen her vet hvor komfotable de er?

Hvor god lyd kvalitet er det på dem?

Kabelen til MDR-ED31LP er laget av stoff, i steden for plastik.

Hvor mye bedre/dårligere er stoff kabelen enn plastik kabel?

Blir den fortere ødelagt, etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...