Steinbitglis Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Prøver å kompilere et enkelt "hello-world-program" i kdevelop (linux). Vet ikke om det er riktig installert (jeg bruker suse 9.1 personal) da jeg hadde STORE problemer med å installere det, men alt ser ut som det skal. Ved installasjonen fikk jeg også en annen versjon av kde (3.2.3). Når jeg trykker build i kdevelop får jeg følgende meldingsboks: There is no Makefile in this directoryand no configure script for this project. Run automake & friends and configure first? Får følgende feilmelding: *cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -f Makefile.cvs && cd "/home/Fredrik/ener" && "/home/Fredrik/ener/configure" && cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -k */usr/share/aclocal/KXL.m4:6: warning: underquoted definition of AM_PATH_KXL Er vist en feil i KXL.m4, noen som har peil? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er det noen feil? Syns det står "warning"? Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Slo på høyere nivå for feilmeldinger Da fikk jeg følgende feilmelding når jeg prøvde å kompilere: *cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -f Makefile.cvs && cd "/home/Fredrik/ener" && "/home/Fredrik/ener/configure" && cd "/home/Fredrik/ener" && WANT_AUTOCONF_2_5="1" WANT_AUTOMAKE_1_6="1" gmake -k *aclocal */usr/share/aclocal/KXL.m4:6: warning: underquoted definition of AM_PATH_KXL *run info '(automake)Extending aclocal' *or see http://sources.redhat.com/automake/automak...nding%20aclocal *aclocal: configure.in: 8: macro `AM_PROG_LIBTOOL' not found in library *gmake: *** [all] Error 1 Skjønte ikke helt den infoen som sto der, er ikke kdevelop ferdig satt opp når det er installert? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hm - gammel versjon av libtool, autoconf og/eller automake? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Kanskje libtool ikke er installert? Skal innrømme at jeg ikke er en kløpper på KDevelop eller auto-verktøyene. Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Takker!! Libtool var ikke installert Programmet kompilerer fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå