Gå til innhold

Abit BH6 + Celeron2 733? Funker ikke...

pelsjeger6

Anbefalte innlegg

Kjøpte en cel. 733(66) med slotket i går til mitt gamle Abit hovedkort (BH6 rev.1.0), men får ikke maskina til å boote. (nyeste bios støtter ikke celeron over 700(66)MHz. Er det noen som vet hvordan man kan få tak i en nyere BIOS enn SS(som er siste utgave), eller vet hvordan man kommer seg rundt dette problemet på en eller annen måte?

Pelsjeger'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Celeron 900 via slotket med SS-bios Funker helt greit. Om du ikke får noe frem på skjerm så mener jeg det er en funksjon på Abit hovedkortet med å holde inne "insert" i det du starter maskinen eller noe sånt for å få standardinstillinger i BIOS.

Sjekk da om du får frem 733mhz under oppstart. Hvis ikke må du inn i bios å endre under SoftmenuII valget.

For en 733 Mhz må du enten finne 733(66) som valg, eller du må velge egendefienert instillinger med FSB = 66MHZ og multiplier = 11. I tillegg kan det være en fordel å hente frem defaultinstillinger for de andre valgene i bios (husk bare å notere ned hva du har hvis du har et oppsett nå du ønskert å returnere til.)

Lenke til kommentar

JEpp, har løst problemet nå... Feilen lå selvsagt ikke på hovedkortet som jeg hadde trodd, men på slotconverteren jeg brukte... Gigabyte=møkk!

Har byttet til en Asus SlotKet, og nå funker det hele som en drøm!

Deilig å ha prosessorkraft til å spille Quake3 i 1280x1024 jippi...

Regner med å begynne med overklokkinga over helga...

PS: noen som vil kjøpe min gamle, gode Cel.300a?

Har puslet og gått på 450MHz siden jeg kjøpte den....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-09 22:11, pelsjeger6 skrev:

JEpp, har løst problemet nå... Feilen lå selvsagt ikke på hovedkortet som jeg hadde trodd, men på slotconverteren jeg brukte... Gigabyte=møkk!

Har byttet til en Asus SlotKet, og nå funker det hele som en drøm!

Deilig å ha prosessorkraft til å spille Quake3 i 1280x1024 jippi...

Regner med å begynne med overklokkinga over helga...

PS: noen som vil kjøpe min gamle, gode Cel.300a?

Har puslet og gått på 450MHz siden jeg kjøpte den....

For 2 år sida så.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har dette kortet jeg også v1.02 med msi slotkoverter. Har flasha med nyeste bios og kan velge opp til 700(66) og 850(100).

Trodde ikke da en celeron 733(66) eller en celeron 900(100) skulle fungere. Hva er max på dette hk?

[ Denne Melding var redigert av: FSOL på 2001-11-26 14:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...