eSik Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei, Jeg har begynnt å studere på NTNU i Trondheim og har planer om å gå til anskaffelse. Jeg har tre alternativer slik jeg forstår det. 1: Beholde min stasjonære og kjøpe en ok Centrino 2: Selge min stasjonære og kjøpe en toppspesifisert Centrino og ekstern firewire disk 3: Beholde min stasjonære og kjøpe en ultraportabel Noen tips til hva jeg bør satse på? Ønsker også konkrete tips til en Centrino jeg bør ta en kikk på. Krav: trådløs nettverk b/g, vekt under 3kg, 512mb minne, støysvak, god batterilevetid, god brukervennlighet, min 15" skjerm, 60gb 5400 disk. Er Widescreen så digg å bruke som det virker? Isåfall verdt å satse på? Lenke til kommentar
knut Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg hadde godt for den siste løsningen. Mye på grunn av det er det jeg har gjort selv. Jeg bruker den stasjonære når jeg er på hybelen, mens jeg har en liten og lett bærbar maskin som jeg bruker til skolearbeid. Om du vil se etter en liten og rimelig ultraportabel bør du se på Asus S5200N og M5200N. Det finnes en lang tråd i forumet om disse maskinene slik at du får vite det meste om dem. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Her hjemme har jeg kastet ut alt som heter stasjonær PC, og kun gått over til å bare bruke bærbar PC. Får noen ekstra kvadratmeter plass Widescreen er definitivt snadder, men selvfølgelig ingen nødvendighet. Det er likevel ganske fint å se DVD på!!! Toshiba Satellite Pro M30 er en fin maskin med 15,4" widescreen. God batterilevetid (og man får kjøpt et ekstra batteri som gir inntil 7 timer brukstid). Ellers har den 60Gb disk, 1,6Ghz, WLAN (dog bare b, men kjøp et løst g-kort på it24.no til 299), den veier 2,8kg, dedikert 64Mb Geforce 5200, 512Mb RAM, DVD-brenner... koster deg omtrent 15000. Et annet alternativ kan være HP nx7010, som er omtrent identisk spesifikasjonsmessig. Uansett blir et kjøp vanskelig å vurdere når man ikke vet behov/krav som du stiller Endret 13. august 2004 av jendor Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg ville solgt den stasjonære og kjøpt en feit Centrino-bærbar. Om maskina er ultraportabel eller ikke, spiller liten rolle, da man som regel drasser med seg mus, ladere, bøker og annen drit sammen med maskina til skolen. En halv-kilo/kilo fra eller til, spiller liten rolle. Ytterjakka di veier jo mer enn en kilo liksom ... En bærbar med Radeon9700 Pro eller 9800Pro skjermkort og en 1,6GHz Pentium-M kjører de aller aller aller fleste spill. DOOM3 og HL2 burde også gå meget bra på slike maskiner. Du får i tillegg masse plass på pulten og mest sannsynlig vil en bærbar bråke mye mindre enn en stasjonær. Jeg tenkte som deg, ifjor. Jeg kjøpte en grei nok bærbar (Dell Inspiron 500M) og beholdt den stasjonære som spillemaskin. Det endte med at den stasjonære ikke har vært skrudd på på 3 måneder. Fremtiden er bærbart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kjøp en fullspekket bærbar, ja. Fremtiden er bærbart. Det tror ikke jeg. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Du som er student bør kjøpe en Tablet PC Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Du som er student bør kjøpe en Tablet PC Hvorfor det? Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Tablet har "alt" som en vanlig bærbar + at du kan skrive for hand på den. Tablet T3010D Endret 13. august 2004 av HiSpeed Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Var nettop i samme dilemma som deg og det endre opp med at jeg bestilte en rimelig bra centrino maskin. En Dell Inspiron 8600c meg Pentium M 725, 512mb ram og Radeon 9600 PRO Turbo. Jeg solgte riktignok ikke den stasjonere maskinen, men jeg blir bare å ta meg laptop'en på hybelen. OT: Hvordan er det å spille på widescreen? Har hørt at ikke alle spill støtter det. Blir grafikken strekt slik som det er hvis man ser 4:3 sending på 16:9 tv? Laptop'en er nemelig ikke kommet enda så jeg er litt spent.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Tablet har "alt" som en vanlig bærbar + at du kan skrive for hand på den.Tablet T3010D Det er FJ sin..ikke alle tablet PC'er er laptop convertibles...noen kommer uten keyboard i det heletatt...ikke like praktisk da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå