Gå til innhold

Win XP Maskin skrur seg av i oppstarten av windows

Anbefalte innlegg

Jeg har en WinXP maskin som ALDRI har hatt dette problemet eller lignende problem før. Jeg kommer inn i windows, og da bare rebooter den. Så når den prøver på nytt så kommer jo scandisk opp og scanner seg fram til ingen feil. Noen ganger går det bra, at den ikke rebooter, mens andre ganger kan den boote opp til flere ganger før den kommer ordentlig opp og kjører. Har søkt etter virus og spyware, men har ingen av delene, og har ikke SP2 inne. Dette er irriterende. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ett virus på lappis min som gjorde at den booted da... Det kom en timer som telte ned fra 20 eller.no... Måtte slå av en eller annen "tjeneste" i XP og så fjerne viruset.. Husker ikke ka det het, kanskje noen andre gjør? Skal se om eg finner ut ka det het :):hmm:

Lenke til kommentar

Gå til:

Kontrollpanelet -> System -> Avansert-fanen

- Der finner du Oppstart og Gjennoppretting. Velg Instillinger/Endre

- I Systemfeil feltet fjerner du haken ved Start på nytt automatisk.

Da vil systemet ikke starte på nytt uten å gi deg feilmeldingen (blåskjerm)

Post feilmeldingen..

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gå til:

Kontrollpanelet -> System -> Avansert-fanen

- Der finner du Oppstart og Gjennoppretting. Velg Instillinger/Endre

- I Systemfeil feltet fjerner du haken ved Start på nytt automatisk.

Da vil systemet ikke starte på nytt uten å gi deg feilmeldingen (blåskjerm)

Post feilmeldingen..

Idag skrudde pc'en min seg av midt i et spill, og blåskjermen jeg fikk opp sa: pmx2hal.dll - Adress BF9CBD9E base at BF9C4000, Datestamp 3d947b40. Så skrudde jeg pc'en av, og på igjen, men da restartet den, og blåskjermen der sa: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Noen som hvorfor dette skjer, og hvordan jeg kan få det vekk? Er eneste utvei en reinstall av windows? :cry:

Lenke til kommentar

Virker som det er skjermdriveren din. Har du prøvd å installere de siste driverene for skjermkortet ditt?

x000000D1: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

(Click to consult the online Win XP Resource Kit article.)

The system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. The most typical cause is a bad device driver (one that uses improper addresses). It can also be caused by caused by faulty or mismatched RAM, or a damaged pagefile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...