Gå til innhold

DVD-brenneren leser ikke DVD-R-platene [løst]

Anbefalte innlegg

Har vært gjennom tre lange uker som starta med noen litt for nærgående lynnedslag og som har inkludert blant annet over 40 windows-installasjoner (hvorav >90% gikk feil på en eller annen måte), utskifting av diverse hardware, mye banning og sist men ikke minst to Maxtor-disker på hhv 60 og 80 GB, hvor førstnevnte definitivt synger på siste verset (den synger nemlig veldig høyt).

På den sistnevnte harddisken har jeg en del musikk og bilder, pluss annen media jeg gjerne vil beholde, men som vil gå tapt i en eventuell formatering. Dermed tenkte jeg at jeg endelig skulle bruke DVD-brenneren min til noe, og gikk dermed hen og kjøpte 5 stk. Verbatim 4x DVD-R-plater.

Problemet mitt nå er at jeg ikke får starta brenneprosessen, fordi enten programmet eller DVD-brenneren (holder en knapp på denne) ikke finner de tomme platene.

Jeg kjører for øyeblikket Windows 98 (nei, ikke SE) - denne kan jeg ta sjansen på å oppgradere til XP Professional, men det har som nevnt slått feil noen ganger, brenneren er av typen Lite-On DVD+RW LDW-401S og programmene jeg har prøvd er Nero Burning Rom og Smart DVD CD Burner.

Hvis annen systemspesifikasjon skulle være nødvendig så si ifra.

På forhånd takk for hjelpa.

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm... kan ikke denne gjøres om til også å støtte dvd-r plater? Mener å huske at det går an å få det til ved å legge inn en annen firmware.

Den kan moddes, ja. Hjemmesiden for hacket.

Edit: De har visstnok gjort det litt knot å få tak i siden det er mulig å permanent ødelegge brenneren om man ikke følger instruksjonene.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...