Gå til innhold

hjelp finner ikke minne

U5tabil

Anbefalte innlegg

hei eg kjøpte meg nettopp mere ramCorsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB ECC/REG før hadde eg lik bare med 256mb da eg satte den i og kom inn i windows så sto det at eg bare hadde 256 :cry: eg slo av maskinen tok ut 256 brikka og kjørte bare 512 brikka da viste den 512 men hvorfor klarer eg ikke kjøre begge samtidigt?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser i profilen at den gamle brikken (256MB) er en non-ECC/non-REG brikke, det skaper problemer når du nå har kjøpt deg en ECC/REG brikke...

...bruk angreretten og bestill en nye non-ECC/non-REG brikke (du trenger ikke ECC/REG allikevel).

eg trenger REG vertfall viss eg kommer over 512 men ECC trenger eg ikke

men får snart nytt hovedkort kanskje det hjelper ville da ikke tro at bare fordi denne er det så blir alt feil

Lenke til kommentar

Man kan ikke bruke en REG brikke sammen med en non-REG brikke, da blir bare den ene brikken gjenkjent av systemet.

Edti: Her står det ingenting om at HK'et trenger ReG minne for å kunne bruke over 512MB, det står også at HK'et ikke støtter ECC feilkorreksjon.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Man kan ikke bruke en REG brikke sammen med en non-REG brikke, da blir bare den ene brikken gjenkjent av systemet.

Edti: Her står det ingenting om at HK'et trenger ReG minne for å kunne bruke over 512MB, det står også at HK'et ikke støtter ECC feilkorreksjon.

nai selfølgeli står det ingeplass at en trenger REG men vett du hva det er? alle som har over 512mb bør ha REG

Lenke til kommentar

nai selfølgeli står det ingeplass at en trenger REG men vett du hva det er? alle som har over 512mb bør ha REG

Sier hvem?? :ermm:

Det absolutt ingen nødvendighet med REG på minne på over 512MB, over 100 av medlemmene på forumet (sikkert mange fler) kjører med 1024MB uten REG.

Eller mente du at man bør har REG-minne når man har 512MB på VIA KT400A brikkesettet??

Lenke til kommentar

nai men er bedre med reg en uten :yes: å har fått det til før å kjøre REG brikker sammen med Uten REG brikker så fatter ikke hvorfor eg ikke skal få det til nå...

men får nytt hovedkort denne uka Abit AN7 håper eg kan bruke den gamle 256 brikka sammen da viss ikke kjøper eg abre mere REG ram :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...