Gjest orden Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
qingan Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Det er prosessoren som kjører på lavere frekvens for å spare strøm.. Dette kan du endre på i strøm-instillingene til maskinen. Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Vet ikke om det gjelder denne maskinen også, men jeg testet en HP zt3330-maskin her om dagen, og den greide ca. 7500 poeng i 3dmark 2001 ved nettdrift. På batteri endte den på 3500. Her er også grafikkbrikken sannsynligvis satt til å spare ekstra ved batteridrift, men dette kan du definere selv som beskrevet over. Jeg er dog noe usikker på om grafikkchipen kan konfigures på samme sted, hvis ikke kan bios være en mulighet. Uansett skal du få fullt trøkk under belastning ved nettdrift ved standardoppsettet. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Prøv å sjekk i BIOS på laptopen. Det var der jeg fant det på en IBM thinkpad T41 ellernoslikt. Nå er ikke jeg så veldig oppegående på bærbare PC'er, men.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Husk at det ikke har noen betydning for ytelsen i spill om cpu kjører 600 mhz når belastningen er lav. Den vil nemlig klokke seg opp til maks når du spiller. Det du egentlig har oppnådd med justeringen din er at cpu kjører for fullt hele tiden med økt strømforbruk og dermed mer viftekjøring ved nettdrift. Men maskinen din er vel så godt som lydløs likevel, så det er vel ikke et viktig poeng. Hvis du ikke har problemer med spillet (får ikke startet pga at spillet "tror" du har for svakt system eller at autokonfigurering gjør at du ikke får stilt opp grafikken på ønsket nivå) er det egentlig ingen grunn til å la cpu kjøre for fullt når det ikke er belastning. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 sett i strømmen når du spelar, så skal den gå på full gufs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå