redrazor Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kan noen anbefale en god og sikker brannmur for liten bedrift? VPN mulighet er ønsket, den må kunne gi FTP-tilgang og den må være lett å drifte. I dag bruker vi en ZyWall 1 brannmur som fulgte med Internett-abonnementet vårt, men denne fungerer ikke tilfredsstillende. Lenke til kommentar
salif Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Der jeg tidligere gikk på skole før brukte vi ClarkConnect en liten stund. Vet ikke hvordan det går med det prosjektet, ettersom jeg er ferdig med skolen Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 tja man har ett gratis alternativ og noen av de beste brannmurenen er software basert og finnes i linux versjoner du har ett graits alternativ som fungerer for STORE bedrifter og krever overhode nesten ingen som helst av hardware. det er en linux distrubisjon som heter smoothwall og du får tak i den på www.smoothwall.org den er liten og ganske hendig du jobber aldri på maskinen med ved hjelp av ett http interface den har den fordelen at man kan dele iper inn i grupper osv. for å gi vpn eller lignende tilgang til nettverket. anbefalles på det sterkeste. ps jeg bruker ikke denne selv i og med at jeg ikke har hatt behov for brannmur hjemme. og på jobben bruker vi ett program som heter checkpoint men det ligger i en pris klasse for rundt 200000 kroner for en 4 netverksporters løsning. Lenke til kommentar
Steffan Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Har jobbet en del med Netscreen bokser. Bra brukergrensesnitt og tror ikke prisen er så ille heller. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Ville valgt en Juniper/NetScreen 5GT el.l. disse begynner på ca. 5k. Da har du alt du er ute etter og enda mer Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 det er en linux distrubisjon som heter smoothwall og du får tak i den på www.smoothwall.org den er liten og ganske hendig du jobber aldri på maskinen med ved hjelp av ett http interface den har den fordelen at man kan dele iper inn i grupper osv. for å gi vpn eller lignende tilgang til nettverket. anbefalles på det sterkeste. Bruker smoothwall på jobben. Har du sett noen step-by-step guider for å sette opp VPN på denne? Lenke til kommentar
Theoden Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 http://download.smoothwall.org/archive/docs/2.0/admin.pdf kanskje denne admin guiden hjelper Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvor mange brukere er dere? Check Point har noen HW bokser som er veldig fine for intil 25 brukere med VPN. Koster ikke så galt heller. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Hvor mange brukere er dere? Check Point har noen HW bokser som er veldig fine for intil 25 brukere med VPN. Koster ikke så galt heller. Vi er 7 brukere i dag, men jeg må ta høyde for 10-12 brukere. Har sett på Check Point hos MPX og synest det ble litt kostbart.... på ut med 9000 kr for en 25 bruker-box Endret 13. august 2004 av redrazor Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Linux firewall høres bra ut for meg. Clarkconnect eller smothwall som noen sier her. Har selv satt opp clarkconnect server HELT uten erfaring med linux, og det gikk helt smertefritt. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Her kikket litt på smoothwall og synes det ser ut som et godt alternativ. Noen som kan bedømme hva slags hardware krav denne stiller... fant ikke noen videre info på hjemmesiden. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Litt "off topic": Hvilken brannmur fungerer best av smoothwall og clarkconnect? Dvs. hvilken har de beste innstilling og konfigurasjons mulighetene? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Her kikket litt på smoothwall og synes det ser ut som et godt alternativ. Noen som kan bedømme hva slags hardware krav denne stiller... fant ikke noen videre info på hjemmesiden. Du kan sikkert også ta en titt på m0n0wall som har alt det du spørr etter og er "gratis". http://m0n0.ch/wall Lenke til kommentar
r_k Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 For smoothwall og clarkconnect er det ikke rare systemkravene. Fra PII og oppover. Et par nettkort og litt disk. Bør ha min 128 mB ram. Skjerm trengs kun ved installasjon. Dette burde holde for intill 5 brukere. Hvis det blir fler bør det kjøres litt mer inn i maskina. Kjører selv CC på en PIII 450 med 384 ram og 13 gigg disk. Går så det gviner. Har ikke hatt problemer med det siden jeg installerte det. Alt av instillinger og "drifting" er veldig oversiktelig og greit. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 kanskje litt off topic: vurderer selv clarkconnect. Støtter den flere WAN-IPer? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg har brukt IPCOP med hell hos små kunder og med VPN. Sjekk ut www.ipcop.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå