IceMan^^ Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 jeg har en helt ny data fra komplett som er temmelig heit: AMD Athlon 64 3000+ Crucial 1024mb RAM Samsung Spinpoint 160GB 8mb cache Eizo 550K 17" Flatscreen Sapphire ATI Radeon x800pro VIVO @ XT MSI nForce3 motherboard GBLAN Audigy2 7.1 Soundcard Keytronic KT2001 PRO Keyboard Black In-built Card Reader In-Win S564 Midi Tower ATX Black/Silver 300W MSI DVD-burner IDE Black Logitech mx510 Icemat black Original problemet er at jeg får bluescreen av og til, mens jeg laster ned, mens jeg loader opp cs, mens jeg spiller generals, vet noen HVA SOM ER GALT?!?! Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kan det være at du har for liten PSU.. 300W synes jeg virker lite på det oppsettet Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Haha den var ikke så heit visst den er så ustabil, men over til saken: De fleste bluescreens kommer vel egentlig på grunn minne du bruker, men siden dette er toppkvalitet minne, skift minnesporene litt og se da, kamerat av meg hadde akkurat det samme problemet, han fikk bluescreens når han spilte cs, MEN bare cs det var det som er rart, og det var minneproblemer, men pcn hadde stått nesten 1 år uten bluescreens, men så måtte han formatere, og da var da helvete kom men det kan også være varmeproblemer sjekk temp i bios, eller mbm ! har du tatt på kjølepasta? sitter vifta på cpu`en bra nok? ossen kjøler har du ? ...... & ja btw: [b]300[/b] watt på det systemet der ? syntes det var litt lite men ! kanskje det ikke hadde vært dumt og skifte psu i samma slengen mens du kjøpte ny pc Endret 13. august 2004 av hauer Lenke til kommentar
Treat Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 er en grunn til at det står en kode på bluescreen. Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 det sto att den droppa fysisk minne, og jeg bestilte original psu, bygget ikke selv, komplett gjorde det, faen tenker med dem da :S og forresten sjekka tempen, og prosessoern er ca 70 varmegrader konstant og systemet rundt 50, venter på svar, og takk, jeg får vel prøve og skifte ram ports da, men jeg satte inn 512 ram selv, var bare 512 i original, tror dere jeg må skifte plass på begge fordi jeg har bare 3 ram ports.... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Der har du synderen Din LØP og kjøp ny cpu vifte, og så tar du på kjølepasta så er nok problemet ditt løst !!! Lenke til kommentar
Treat Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 man får vel ikke bluescreen av for varm pc. står en code som ligner på noe som dette "STOP_0x0000000A IRQL_NOT_LESS_EQUAL" eller lignende som man kan søke opp på google for svar. Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kjør Memtest86+ og se om det er RAM'en sin feil at du får bluescreen. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 man får vel ikke bluescreen av for varm pc.står en code som ligner på noe som dette "STOP_0x0000000A IRQL_NOT_LESS_EQUAL" eller lignende som man kan søke opp på google for svar. Nei men han burde allikavel kjøpe ny cpu vifte og ta på kjølepasta siden tempen er 70 grader @ idle ! W0H0: 500 inlegg Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Nei men han burde allikavel kjøpe ny cpu vifte og ta på kjølepasta siden tempen er 70 grader @ idle ! Tempen kan jo alltids være feil... Går utifra at komplett har montert en kjøler og kjølepasta som ska klare å holde en A64 under 70 grader. Ser han har MSI NF3 HK, hvis det er K8N Neo viser ikke tempen rett ! edit: skriveleif Endret 13. august 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) dem bruker boxed kjøler ! og 1 tips iceman eller hva du kaller deg, oppdater bios ! Endret 13. august 2004 av hauer Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 dem bruker boxed kjøler ! Som sagt viser K8N Neo feil temp (jeg går utifra at de er det han har) Boxed kjøler skulle uansett være nok. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Send den tebake te komplett du se hva dem har og si om saken, visst du fortsatt har garanti da, noe som jeg er 99% sikker på at du har ! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hørtes fryktelig varmt ut. Og visst kan man få bluescreen av for varm maskin. Minnet blir også varmt Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Ser ut til at det er uflaks her. Etter det jeg har lest så ser det ut til at RAM'en svikter. Ved starting av spill så skjer det mye trafikk i rammen som ofte bruker minneområde som ellers ikke er i bruk i en vanlig Windows økt. Er minnet korrupt så kommer frøken Blå. Som SpinNdre sier så bør du kjøre Memtest86+ for å sjekke RAM'en. Temperatur feilavlesninger kan forekomme på mangen hovedkort. Ikke kluss med vifte eller goop visst ikke BIOS er oppdatert. Visst BIOS er oppdatert så kan du sjekke om CPU'en har skikkelig kontakt med kjøleribba og at vifta roterer. RAM'en er garantisak. Hør med komplett hva de vil gjøre med saken (først må du få sjekka RAM'en!), men hold en hyggelig tone i mail/telefon. Det har ikke skadet noen! EDIT: Når jeg tenker over det er det best å begynne med BIOS oppdateringa før du sjekke RAM'en. Si i fra visst du trenger hjelp, BIOS oppdatering kan være kritisk visst noe går galt. Endret 13. august 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 det ER faktisk K8N Neo og jeg og synest den tempen var høy ja, jeg kan bygge pc men hakke clue på BIOS trenger deres hjelp!!!! Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 sorry, kan jeg få direct link eller kan dere si hvilken memtest jeg skal laste ned???? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Noe som kunne vært til stor nytte var om Bluescreen feilmeldingen hadde blitt postet, det er ikke alltid minne det er noe feil med når det dukker opp bluescreen, det kan være så enkelt som driverkollisjon, dvs software. Lenke til kommentar
kingpinX2 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg fikk noe av det samme for lenge siden, da var det defekte minne brikker på skjermkortet som gjorde det, de ble for varme. Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 det sto DUMPET SYSTEM MINNE!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå