Gå til innhold

HK, CPU og RAM til maksimum 4000

Anbefalte innlegg

Morn og god dag.

Ser ut som PCen min, en 1,7Ghz P4 med 768MB SD RAM delvis sluttet å fungere. Så det er mulig jeg kjøper ny PC om jeg ikke får fikset det. Om det ikke skjer, har jeg da følgende specs:

• 2 x WDC 160GB 8MB cache
  • 1 x WDC 120GB 8 MB cache
  • Sapphire Radeon 9500PRO
  • 10/100 nettverkskort

Håper noen som har greie på hardware kan komme med noen gode forslag.

Krav:

• CPU, RAM og hovedkort skal koste maksimum ~4000kr
  • Skal kombineres med nevnt hardware ovenfor
  • Skal brukes til spilling
  • Ikke Socket A
  • Bør helst ikke være 'utdatert' etter et par år
  • USB2

Nå overlater jeg resten av oppgaven til dere, hardware-genier :)

Endret av CobraM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville det ikke vært bedre med 512MB RAM og 3200+ i stedet?

Sikkert ikke alle delene som er ødelagt, antakelig bare én/ingen av de, så du burde kanskje bruke litt tid på å feilsøke i stedet ?

Det er jeg lei av. Denne PCen har hatt så mye problemer i det siste at jeg rett og slett vil ha en ny. Har måttet ta av den ene veggen poå kabinettet og sette en bordvifte der i stedet. Makan til varmeutvikling har jeg ikke sett.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar
bruktverdi på opp mot 4000 kroner rett i dass når du tilsynelatende har så dårlig økonomi.

:wow:

Det var vel å ta "litt" hardt i... Et gammelt hovedkort, en P4 1.7 (sikkert Willy) og 768 MB SDRAM er ikke verdt mye.

Edit: Noen var før meg der ja...

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Ville det ikke vært bedre med 512MB RAM og 3200+ i stedet?

Nei

I vanlig bruk og spilling vil du ikke merke forskjell på en 3000+ eller en 3200+, men med flere programmer oppe og kankje litt foto/videoredigering eller i litt nyere spill så merker du stor forskjell på 512 og 1024 MB RAM.

Dessuten så kan den 3000+ prosessoren enkelt klokkes opp til 3200+ eller kanskje 3400+ hvis du er heldig. Det krever bare at du gidder å sette av et par timer til å lære deg hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Ok, gjerne for meg, men det virker merkelig å kaste komponenter med bruktverdi på opp mot 4000 kroner rett i dass når du tilsynelatende har så dårlig økonomi.

P4 1,7Ghz, 768MB SD RAM og MSI hovedkort fra 2001 er neppe verdt 4 000kr :)

Hehe, ok, forstod det som at han kastet diskene og skjermkortet også.

BTW er SDRAM ganske mye verdt på bruktmarkedet, dagens nypris på det han har er ca. 1700 kroner (256 mb + 512 mb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...