StoreLars Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hey! Driver og setter opp postfix her menne nå har jeg kommet bort i problemer med at jeg ikke finner ut av hvordan jeg kan sette opp virtuelle brukere og domener... Kjører postfix 2.1.3 på en slackware 10 distro og står rett og slett bom fast når det gjelder dette virtuelle greiene... Enden så er det jeg som ikke skjønner en drit av dokumentasjonen eller så tar jeg bare feil av selve systemet... Hvis jeg ikke tar feil så skal det kunne gå ann og lage brukere som ikke må legges til i selve systemet, alså en virtuell bruker. Samme gjelder jo da domener... menne hvordan? Noen som har noen gode guider untatt selve dokumentasjonen til postfix og de som er oppnevnt der? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvorfor Postfix? Jeg anbefaler deg og bruke QMail istede. Her finne du en svært omfattene guide om hvordan du setter opp QMail med virtuelle domener osv. Denne kan ikke gå feil: http://www.qmailrocks.com Kjører selv QMail på shellserveren min, hoster Email for 6 domener. Funker utmerket. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Men huff, QMail har jo ikke en videre pen lisens. Anbefaler derfor absolutt å satse på Postfix istedet. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Men huff, QMail har jo ikke en videre pen lisens. Anbefaler derfor absolutt å satse på Postfix istedet. For meg som sluttbruker kan ikke jeg si lisensen til Qmail bryr meg så alt for mye, jeg vet faktisk ikke hvilken lisens QMail har på sin programvare en gang. Finner faktisk ikke noen plass hvor det står. QMail er jo ekstremt lett og sette opp, konfigurere, vhost støtte er jo som en drøm. Jeg har selv både kjørt Sendmail og Postfix server før, men endte opp med QMail av overnevnte grunner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå