PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er da revnende likegydlig hva homofili teknisk sett ER. Nei. Kanskje det kan behandles, for alt vi vet. Det betyr derimot ikke at jeg tror de er syke. Men ingenting er bevist. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Og hvorfor skal man behandle det? Hvorfor kan ikke folk få være slik de selv vil? MANGFOLD. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Og hvorfor skal man behandle det? Hvorfor kan ikke folk få være slik de selv vil? MANGFOLD. Vi vet ikke om det i det hele tatt er en sykdom. Men sykdommer er det naturlig å behandle. Vi lar ikke deg ligge der med en sprukken blindtarm og roper "MANGFOLD"... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Forøvrig setter jeg meg nå ned og koser meg med homsepatruljen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Forøvrig setter jeg meg nå ned og koser meg med homsepatruljen. Jøsses. Du er så fantastisk tolerant. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Forøvrig setter jeg meg nå ned og koser meg med homsepatruljen. Jøsses. Du er så fantastisk tolerant. Ja Flott program Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Men sykdommer er det naturlig å behandle. Vi lar ikke deg ligge der med en sprukken blindtarm og roper "MANGFOLD"... :!: Homsepatruljen er morsomt det ja. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er da revnende likegydlig hva homofili teknisk sett ER. Nei. Kanskje det kan behandles, for alt vi vet. Det betyr derimot ikke at jeg tror de er syke. Men ingenting er bevist. vet du om ett tilfelle hvor homofili direkte har ført til svekket livskvalitet eller død? Neival. Hvorvidt homofili er en sykdom eller ikke er revnende likegyldig så lenge de homofile ikke tar skade av det. Og eksempelet ditt med sprukket blindtarm, så er det jo det ditt drømmesamfunn i praksis vil gjøre. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er da revnende likegydlig hva homofili teknisk sett ER. Nei. Kanskje det kan behandles, for alt vi vet. Det betyr derimot ikke at jeg tror de er syke. Men ingenting er bevist. vet du om ett tilfelle hvor homofili direkte har ført til svekket livskvalitet eller død? Neival. Hvorvidt homofili er en sykdom eller ikke er revnende likegyldig så lenge de homofile ikke tar skade av det. Og eksempelet ditt med sprukket blindtarm, så er det jo det ditt drømmesamfunn i praksis vil gjøre. Nuuu ja.. Fikk selv blindtarmen operert ut på Diakonhjemmets sykehus som jo er halvoffentlig. Men jeg tror du tok poenget mitt, og det er jo ikke for ingenting det er laget gullkorn av min utallelse Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 å sammenligne homofili med blindtarmbetennelse er helt bak mål. tror du folk med sprukket blindtarm ønsker å bli friske? tror du homofile nødvendigvis ønsker å bli "kurert"? (når jeg tenker meg om så er vel svaret egentlig, ja, men det er utelukkende på grunn av andres fordommer og trangsyn, ikke på grunn av psykiske/fysiske ubehag på grunn av """sykdommen"""") Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Nuuu ja.. Fikk selv blindtarmen operert ut på Diakonhjemmets sykehus som jo er halvoffentlig. Men jeg tror du tok poenget mitt, og det er jo ikke for ingenting det er laget gullkorn av min utallelse Gullkornet har ingenting med saklighet eller sannhet i utsagnet ditt, egentlig. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Uansett, må vi akseptere de som velger å leve på denne måten, men de kan ikke kreve alle mulig rettigheter (adopsjon, ekteskap etc.). De må gjerne inngå partnerskap for å beskytte sine rettigheter, men ekteskap blir noe annet. Synes jeg. Jeg må innvende at man ikke velger legning sånn helt uten videre. Inntil ganske nylig trodde man at homofili var genetisk betinget og dermed medfødt. Nylig har man dog funnet ut at dette ikke stemte, blant annet ut ifra studier av homofile som er eneggede tvillinger. Man tror i dag at homofili har sammenheng med forholdet til mor, far og gjevnaldrende i oppveksten. Man utelukker heller ikke at arv kan spille noe rolle. Selv om homofili ikke er medfødt, kan man ikke si at det er noe du kan velge å leve som homofil. Veldig mange homofile har mere lyst til å være heterofile. Mange har også gått til psykiatrisk hjelp for å prøve å bli heterofil. I bare en liten andel av forsøkene på å "konvertere" homofile ved psykiatrisk "hjelp" virket. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Forøvrig setter jeg meg nå ned og koser meg med homsepatruljen. Det vakke så veldi bra i dag, men. Kult program er det jo! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Uansett, må vi akseptere de som velger å leve på denne måten, men de kan ikke kreve alle mulig rettigheter (adopsjon, ekteskap etc.). De må gjerne inngå partnerskap for å beskytte sine rettigheter, men ekteskap blir noe annet. Synes jeg. Jeg må innvende at man ikke velger legning sånn helt uten videre. Inntil ganske nylig trodde man at homofili var genetisk betinget og dermed medfødt. Nylig har man dog funnet ut at dette ikke stemte, blant annet ut ifra studier av homofile som er eneggede tvillinger. Man tror i dag at homofili har sammenheng med forholdet til mor, far og gjevnaldrende i oppveksten. Man utelukker heller ikke at arv kan spille noe rolle. Selv om homofili ikke er medfødt, kan man ikke si at det er noe du kan velge å leve som homofil. Veldig mange homofile har mere lyst til å være heterofile. Mange har også gått til psykiatrisk hjelp for å prøve å bli heterofil. I bare en liten andel av forsøkene på å "konvertere" homofile ved psykiatrisk "hjelp" virket. Flere misjonsorganisasjoner f.eks. mener at de har klart å "omvende" homofili til å bli hetrofile, og noen av dem stiller jo også opp og forteller "jeg ble frelst og hetrofil"... Nei, er ikke så mye å lære av homsepatruljen når det er en neger med en del fokus på sitt opphav på Jamaica Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Flere misjonsorganisasjoner f.eks. mener at de har klart å "omvende" homofili til å bli hetrofile, og noen av dem stiller jo også opp og forteller "jeg ble frelst og hetrofil"... "jeg har brukt gymform quick fitness fra tv-shop i to uker, og nå ser jeg ut som arnold på steroider! jeg kan anbefale dette produktet til alle! og den får til og med plass under senga!" Endret 17. august 2004 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 For å kunne bestemme om homofili er en sykdom, må man definere hva en sykdom er. Jeg mener at man må kunne definere en sykdom som noe som skjer i kroppen som hindrer en i å leve normalt som et menneske (en art i dyreriket, ordenen primater, "Den nakne ape"). Med "normalt" mener jeg både overlevelse, forplantning, sosialt samvær, fysiske og psykiske anstrengelser, kanskje noe annet også. Poenget er at homofili er et stort hinder for forplantning, på lik linje med sterilitet. (greit, jeg formulerte litt dårlig.) Alt som er arvelig må ha gi en fordel for forplantning. Det kan godt hende at genene som gjør at mennesker KAN bli homofile gir fordeler. "Alle" homofile menn er jo behagelige og forståelsesfulle etc.. Det kan være fra genetisk arv. Det at de ofte er homofile kan være en bivirkning av den samme arven, men ikke så vanlig at det går ut over fordelen genene har. Hvordan blir man homofil? Jeg har lest at andre dyr utfører rituelle paringer mellom individer av samme kjønn. Det er egentlig ikke noen årsak til homofili, men viser bare at det ikke er et utelukkende kulturelt fenomen. Det sies at gutter som bare omgås andre gutter, lettere kan bli homofile enn de guttene som også omgås jenter. Det høres riktig ut for meg. Dessuten har jeg lest at den første orgasmen man får har betydning for hva man "tenner" på senere i livet. Skal homofili kureres? Bare hvis "ofrene" vil det selv... KAN homofili kureres? Aner ikke. Mangfold er uansett fint. Det med blindtarmen og mangfold kan komme an på hvem det er som ligger med sprukken blindtarm. Dersom det er én av hundre kloner, blir det større rom for mangfold ved at man lar personen ligge. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Flere misjonsorganisasjoner f.eks. mener at de har klart å "omvende" homofili til å bli hetrofile, og noen av dem stiller jo også opp og forteller "jeg ble frelst og hetrofil"... 2626097[/snapback] Kanskje homsene var kristne i utgangspunket og lot seg overtale til å droppe å være homo fordi "gud" sa det ? Synes det blir litt feil å bruke en bok som er over 2000 år gammel som fasit på dette med homsekteskap. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Flere misjonsorganisasjoner f.eks. mener at de har klart å "omvende" homofili til å bli hetrofile, og noen av dem stiller jo også opp og forteller "jeg ble frelst og hetrofil"... 2626097[/snapback] Løgn og bedrag. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg_Er_Ikke_Homo_Sjøl_Men_Bør_Ikke_Homser_Behandles_Som_Alle_Andre_Individer? Da spør jeg: hvorfor må noen på død og liv understreke legningen sin? "_Jeg_er_ikke_svart_men_synes_ikke_svarte_burde_skytes_med_nakkeskudd", eller? Synes det blir litt for dumt. Jeg (med flere) driter i om du er homo eller ikke. Så, er jeg homo fordi jeg støtter homofiles rettigheter? Hvem vet... 2614481[/snapback] For meg funker det ikke slik i hele tatt (skal ikke snakke for andre, men du spurte hvorfor 'noen' gjør det). Det er en selvfølge at: -fattige folk vil ha det bedre -svarte ikke vil bli skutt -kristne ikke støtter homofili -kvinner vil bli likestilt -folk på skole vil ha mindre lekser -homofile vil bli likestilt. Men hvis: -en person som er rik vil at fattige folk skal få det bedre -en hvit person ikke vil at svarte skal bli skutt -en kristen støtter homofili -en mann vil ha likestilling for kvinner -en 40 år gammel person med jobb vil at skolen skal ha mindre lekser -en hetrofil som vil ha likestilling for homofilie Da vil man kanskje se på den meningen som noe han virkelig står for, og ikke en mening som han bare har for å hjelpe seg selv eller fordi han har bare følger flokken. Jeg har planer om å melde meg inn i Landsforeningen for lesbisk og homofil frigjøring, og hvis jeg nevner det til noen, så vil jeg alltid understreke at jeg er hetrofil. Nettopp for å vise at man må ikke være homofil for å støtte de homofiles rettigheter og for å forsterke 'sannheten' i meningen min. Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Nettopp, Scarface. Så kan man spørre seg hvor mange fattige som stemmer liberale partier og hvor mange rike som stemmer sosialistiske partier, hvor mange svake som er sosialdarwinister etc.. Det er i alle fall sykt mange egoister i verden. Jeg tror mennesket er grunnleggende egoistisk. Det som finnes av fellesskap og medfølelse er utviklet kulturelt og genetisk fordi det lønner seg for individet... Så greit, det blir et slags definisjonsspørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå