Gå til innhold

California annullerer homoekteskap


Anbefalte innlegg

Ekteskapet slik vi kjenner den stammer fra kristendommen og ut fra postene mine over med sitat fra det gamle og det nye testamentet ser man at ekteskapet er forbeholdt mennersker av ulik kjønn. Partnerskap er en annen ting.

Derfor tommelen opp i mitt første innlegg. Topic er "California annulerer homoEKTESKAP"

 

Jasså, gifter ikke Muslimer eller jøder seg? Ekteskapet "slik vi kjenner det" ble introdusert lenge før kristendommen kom. Sorry.

Jaha, du tenker på ekteskap som en handling hvor det er en mann og ørten kvinner? (Polygami).

 

Dog, jeg forstår hva du mener, men er ikke helt enig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke religiøs, mesteparten av den norske befolkningen anser seg ikke som religiøse - problem solved!

Men alt for mange er medlem av statskirken, derfor har statskirken forspilt sin rolle.. Man bør måtte gjøre ett aktivt valg for å melde seg inn i en religiøs organisasjon. Jeg er derfor imot statskirkeordningen.

 

Men samtidig, det er ganske mange kristne i dette landet. Det er få kristne som har noe imot homser, og enda færre som hater dem. Men det handler om å sakte, men sikkert, integrere homofili i samfunnet. Jeg har ingenting i mot deg, om du er homofil. Men jeg ville anbefale deg å "praktisere" innenfor dine egne vegger.

Lenke til kommentar

Men alt for mange er medlem av statskirken, derfor har statskirken forspilt sin rolle.. Man bør måtte gjøre ett aktivt valg for å melde seg inn i en religiøs organisasjon. Jeg er derfor imot statskirkeordningen.

Det blir nesten som KrF; selvutnevnt flertall. Selv om jeg ikke tror på det som står i Bibelen, kommer jeg nok til å gifte meg i kirken, hvis det nå er det dama ønsker. Istedenfor ser jeg heller på ekteskap som tradisjon, og ikke minst et løfte om "evig" troskap - ikke som en religiøs markering.

 

Men samtidig, det er ganske mange kristne i dette landet. Det er få kristne som har noe imot homser, og enda færre som hater dem. Men det handler om å sakte, men sikkert, integrere homofili i samfunnet. Jeg har ingenting i mot deg, om du er homofil. Men jeg ville anbefale deg å "praktisere" innenfor dine egne vegger.

Som sagt. De fleste gifter seg i kirken, men *mange* av disse vil aldri noengang sette tærne innenfor igjen utenom bryllup og evig parkering.

Lenke til kommentar
Det blir nesten som KrF; selvutnevnt flertall. Selv om jeg ikke tror på det som står i Bibelen, kommer jeg nok til å gifte meg i kirken, hvis det nå er det dama ønsker. Istedenfor ser jeg heller på ekteskap som tradisjon, og ikke minst et løfte om "evig" troskap - ikke som en religiøs markering.

Hvorfor gjør du det ikke da på en ambassade, ett rådhus, hos sorenskriveren, i en moskée eller synagoge?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er DU som gradvis må integreres i samfunnet. Homser har stort sett normale meninger og er ikke fordomsfull og trenger ikke integreres. DU derimot er så fordomsfull at det ligger tykt utenpå deg og du har ett menneskesyn som er styggere enn det meste jeg noensinne har sett.

Lenke til kommentar
Det blir nesten som KrF; selvutnevnt flertall. Selv om jeg ikke tror på det som står i Bibelen, kommer jeg nok til å gifte meg i kirken, hvis det nå er det dama ønsker. Istedenfor ser jeg heller på ekteskap som tradisjon, og ikke minst et løfte om "evig" troskap - ikke som en religiøs markering.

Hvorfor gjør du det ikke da på en ambassade, ett rådhus, hos sorenskriveren, i en moskée eller synagoge?

Fordi det nesten ikke foreligger sermonihus til oss som ikke tror på gud. MANGE av de som gifter seg i kirken i dag tror ikke på gud, men ønsker å gifte seg der fordi de synes at sermonien er fin.

Lenke til kommentar
Det blir nesten som KrF; selvutnevnt flertall. Selv om jeg ikke tror på det som står i Bibelen, kommer jeg nok til å gifte meg i kirken, hvis det nå er det dama ønsker. Istedenfor ser jeg heller på ekteskap som tradisjon, og ikke minst et løfte om "evig" troskap - ikke som en religiøs markering.

Hvorfor gjør du det ikke da på en ambassade, ett rådhus, hos sorenskriveren, i en moskée eller synagoge?

i signaturen din står det: FRIHET, MANGFOLD og TOLERANSE

hvor er toleransen din for homofile?

hvor er mangfoldet i samfunnet hvis man skal forby alt nytt?

hvor blir da friheten av?

og til dere som har sittert bibelen:

Foran Gud er alle like (står flere steder der inne)

her motsier den boken seg da?

Lenke til kommentar
Men samtidig, det er ganske mange kristne i dette landet. Det er få kristne som har noe imot homser, og enda færre som hater dem. Men det handler om å sakte, men sikkert, integrere homofili i samfunnet. Jeg har ingenting i mot deg, om du er homofil. Men jeg ville anbefale deg å "praktisere" innenfor dine egne vegger.

nei, du vil ikke anbefale dem det, du vil forby dem det ved lov. og det er ganske latterlig.

Lenke til kommentar
Men samtidig, det er ganske mange kristne i dette landet.

Det er mange kristne i Norge, ja.

 

Men, la oss si at du får det som du vil, at stat og kirke skilles. Alle i Norge blir meldt ut av kirken, og må selv gå aktivt inn for å bli medlem igjen. Tror du seriøst at mer enn 50% av Norges befolkning vil ende opp som medlem i Kirken?

 

Når bibelens ord ikke lengre har noe betydning for størstedelen av samfunnet, tror du da det blir lettere for homofile å gifte seg?

Lenke til kommentar
Men, la oss si at du får det som du vil, at stat og kirke skilles. Alle i Norge blir meldt ut av kirken, og må selv gå aktivt inn for å bli medlem igjen. Tror du seriøst at mer enn 50% av Norges befolkning vil ende opp som medlem i Kirken?

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror de som da melder seg inn, faktisk har et forhold til kirken på mer enn "bli døpt, bli konfirmert, bli gift, bli begravet". Statskirke er ingen god ting, blant annet vil det føre/fører til mindre MANGFOLD.

 

nei, du vil ikke anbefale dem det, du vil forby dem det ved lov. og det er ganske latterlig.

 

Les hva jeg skriver da mann.. Jeg har til og med uthevet ordet. Jeg kan forsikre deg om at jeg kun vil anbefale dem å holde på med sitt litt i det skjulte.. Om de absolutt er PR-kåte så får de være det da.. Men da må jeg også få lov til å mislike det sterkt.

 

Jeg har toleranse for at andre velger en annen måte å leve livet på. Men når man velger noe litt unormalt, da kan man ikke bare kreve og kreve og kreve. Da må man også innse at man er heldig som ikke blir kappet penis av fordi den har utført en ulovlig handling (tenker særlig på sodomi, som to menn for min del godt kan bedrive, så lenge de holder seg til å gjøre dette innenfor husets fire vegger.

Lenke til kommentar
Les hva jeg skriver da mann.. Jeg har til og med uthevet ordet. Jeg kan forsikre deg om at jeg kun vil anbefale dem å holde på med sitt litt i det skjulte..

det var ikke det du skrev tidligere.

 

 

men du har forresten ingen ordentlige argumenter for hvorfor det ikke bør skje offentlig, annet enn at "du misliker det". hvorfor misliker du det?

Lenke til kommentar
Les hva jeg skriver da mann.. Jeg har til og med uthevet ordet. Jeg kan forsikre deg om at jeg kun vil anbefale dem å holde på med sitt litt i det skjulte..

det var ikke det du skrev tidligere.

 

 

men du har forresten ingen ordentlige argumenter for hvorfor det ikke bør skje offentlig, annet enn at "du misliker det". hvorfor misliker du det?

Forskningen har enda ikke kommet langt nok, vi vet ikke hva homofili er. Kanskje er det en sykdom, kanskje ikke.

 

Uansett, må vi akseptere de som velger å leve på denne måten, men de kan ikke kreve alle mulig rettigheter (adopsjon, ekteskap etc.). De må gjerne inngå partnerskap for å beskytte sine rettigheter, men ekteskap blir noe annet. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...