Gå til innhold

California annullerer homoekteskap

Anbefalte innlegg

Irrellevant siden gressklipperen er en død ting og ikke kan misbrukes på noen som helst måte.

Hva med hunden din? Vedder på at du kan missbruke den ganske heftig...

Da koker det ned til at vi må fram med en definisjon av ekteskap. Tror jeg stemmer for at den skal være mellom to mennesker, uavhengig av rase/legning/osv.. osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor henger seg folk seg opp i gressklipperen? Om noen vil gifte seg med en ting så gjør vel ikke det noe? :shrug:

Leste dessuten for en stund siden at det faktisk finnes folk som utvikler følelser med ting. Var en dame som hadde et spessielt forhold til berlin-muren.

Lenke til kommentar
At homser kysser hverandre på åpen gate er ikke et oppbyggelig syn, heller ikke for små barn. Noen hensyn må taes. Dette er ett av dem. Til gjengjeld må de gjerne få bo sammen og gjøre hva de ønsker hjemme, men offentlig får de begrense seg noe. Dette av hensyn til samfunnet.

latterlig utsagn. tror du seriøst at barn tar skade av å se homofile kysse på åpen gate?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det av hensyn til samfunnet?

Tenk på barn som ser to menn kysse hverandre i parken...

(Og andre også, men særlig med tanke på barnene)

:sick:

Jeg ser ingen grunn til at dere skal protestere så heftig mot det jeg sier, her står jeg for mangfold og toleranse, og akkurat det er det jeg forsvarer her, la homsene få inngå partnerskap, men den hellige pakten som ingåes mellom to mennesker som kalles ekteskap, la den forbeholdes kvinne og mann.

Lenke til kommentar
At homser kysser hverandre på åpen gate er ikke et oppbyggelig syn, heller ikke for små barn. Noen hensyn må taes. Dette er ett av dem. Til gjengjeld må de gjerne få bo sammen og gjøre hva de ønsker hjemme, men offentlig får de begrense seg noe. Dette av hensyn til samfunnet.

latterlig utsagn. tror du seriøst at barn tar skade av å se homofile kysse på åpen gate?

Ikke nødvendigvis, men det er ikke et hyggelig syn for dem.. Tenk også på når det blir tema ved middagsbordet...

Lenke til kommentar

Og hvorfor skulle barn ta skade i å se homofile gjøre hvilken aktivitet som helst, med unntak av aktiviteter JoachimR heller ikke ønsker at barn ser foregår mellom heterofile?

Hvorfor i det hele tatt gjøre forskjell?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det av hensyn til samfunnet?

Jeg ser ingen grunn til at dere skal protestere så heftig mot det jeg sier, her står jeg for mangfold og toleranse, og akkurat det er det jeg forsvarer her, la homsene få inngå partnerskap, men den hellige pakten som ingåes mellom to mennesker som kalles ekteskap, la den forbeholdes kvinne og mann.

du står ikke for toleranse, men for det motsatte, så godt som alt du har sagt her har vært langt i fra tolerant.

en unge har ikke skade av å se en homofil kysse

og ekteskap burde være mulig for alle ("alle er like under gud", husk denne, og siden ekteskap som oftest er religiøst så)

og jeg personlig bryr meg ikke noe om folk er homo, hetro eller hva søren da det ikke er viktig for meg eller på hvilken måte jeg ser denne personen på, da han/hun er samme personen uansett

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er ekkelt i det hele tatt å se to menn kysse hverandre. Jeg ser heller ingen annen grunn enn fordommer og fremmedfrykt for at andre gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er ekkelt i det hele tatt å se to menn kysse hverandre. Jeg ser heller ingen annen grunn enn fordommer og fremmedfrykt for at andre gjør det.

helt enig

Lenke til kommentar
Jeg kan til nød strekke meg til en velsignelse av partnerskap mellom homofile i kirken.

hva har du imot homofile egentlig? hva er galt med at de gifter seg? på hvilken måte ødelegge de ektepakten? svar skikkelig på dette du, da jeg mistenker at du ikke har seriøse argumenter

Lenke til kommentar

Jokke er redd for at homokyssing skal bli tema under familiemiddagen om poden ser to homser kliner i parken. Jeg synes homokyssing burde vært tema under familiemiddagen til Jokke langt oftere enn hva det er nå. Om da ikke foreldrene hans er like fordomsfulle som han selv da.

Lenke til kommentar
Jokke er redd for at homokyssing skal bli tema under familiemiddagen om poden ser to homser kliner i parken. Jeg synes homokyssing burde vært tema under familiemiddagen til Jokke langt oftere enn hva det er nå. Om da ikke foreldrene hans er like fordomsfulle som han selv da.

Han er i hvert fall flink til å late som...

Lenke til kommentar
Jeg kan til nød strekke meg til en velsignelse av partnerskap mellom homofile i kirken.

hva har du imot homofile egentlig? hva er galt med at de gifter seg? på hvilken måte ødelegge de ektepakten? svar skikkelig på dette du, da jeg mistenker at du ikke har seriøse argumenter

Vi kristne anser ekteskapet som en pakt mellom to mennesker som elsker hverandre, og som vil vies med Ham som vitne. Noen kristne synes det er OK om to mwenn eller to kvinner vies på samme måte, jeg er ikke blant dem.

Jeg aksepterer at noen velger å bo sammen med en av samme kjønn(TOLERANSE). For min del må de gjerne bedrive sodomi også, innenfor husets fire vegger. Dette innebærer FRIHET.

Mangfoldet sikres ved at vi lar dem leve under gode forhold og rettslige forhold (samboerskap/partnerskap). Dette gir dem alle juridiske rettigheter som samboere og så vidt jeg vet, også gifte, har.

Det står ingenting i Bibelen om homofile. Forskningen har heller ikke kommet så langt på dette området. Kanskje er det en sykdom, kanskje ikke. Jeg for min del, holder begge muligheter åpne.

MEN: Homofile er i mindretall. En del mennesker støtes av homofile handlinger. Av hensyn til sarte sjeler, og barn, synes jeg det bør ungåes "offentlig homofilisme". Innen for husets fire vegger må de derimot gjøre som de vil. Men om de følger samfunnets normer, vil det være best. Dagens samfunn er ikke klart nok for slikt. Men det kan det selvsagt bli, på lengre sikt.

Lenke til kommentar
Hvem er den negeren?

I avataren min?

MEN: Homofile er i mindretall. En del mennesker støtes av homofile handlinger. Av hensyn til sarte sjeler, og barn, synes jeg det bør ungåes "offentlig homofilisme". Innen for husets fire vegger må de derimot gjøre som de vil. Men om de følger samfunnets normer, vil det være best. Dagens samfunn er ikke klart nok for slikt. Men det kan det selvsagt bli, på lengre sikt.

Skal jeg le, grine, eller rulle med øynene?

Eller alt på en gang?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...