Gå til innhold

California annullerer homoekteskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det ødelegger ekteskapets stilling om man kaller homser som flytter sammen gifte.

og hvorfor det?

Nettopp fordi ekteskapet er en pakt mellom to mennesker av hvert kjønn.

Ikke en pakt mellom to mennesker som elsker hverandre alså?

... når eg tenker meg om så passer det perfekt for konservative definisjonen på eksteskap.

[Ekteskap] Pakt mellom mennesker av forkjelige kjønn. Funksjon: lage barn. PS: Ekteskap ha ingenting med kjærlighet å gjøre.

 

:roll:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Nettopp fordi ekteskapet er en pakt mellom to mennesker av hvert kjønn.

ifølge din tolkning av bibelen, ja.

Riktig. Men jeg er ikke alene om å tolke det slikt

 

 

TLZ: Det er riktig, selvsagt skal det være mellom to mennesker som elsker hverandre.

 

Kebab Gud's innlegg er rapportert, og jeg velger selv ikke å kommentere dem.

Forøvrig så står det også i bibelen at kvinner er uten hode(dvs. hjerne)... du er vel enig i dette også regner jeg med.... for alt som står i bibelen er sant uansett.... :ermm:

 

 

Kebab GUD: Du oppfører deg barnslig nå....... fortsett med det :D

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Nettopp fordi ekteskapet er en pakt mellom to mennesker av hvert kjønn.

ifølge din tolkning av bibelen, ja.

Riktig. Men jeg er ikke alene om å tolke det slikt

 

 

TLZ: Det er riktig, selvsagt skal det være mellom to mennesker som elsker hverandre.

 

Kebab Gud's innlegg er rapportert, og jeg velger selv ikke å kommentere dem.

Forøvrig så står det også i bibelen at kvinner er uten hode(dvs. hjerne)... du er vel enig i dette også regner jeg med.... for alt som står i bibelen er sant uansett.... :ermm:

Bibelen må tolkes.

 

Jeg ønsker ikke å diskriminere homser, men de får klare seg med partnerskap, ekteskapet er en pakt som ikke er tilpasset homofile.

Lenke til kommentar
Bibelen må tolkes.

 

Jeg ønsker ikke å diskriminere homser, men de får klare seg med partnerskap, ekteskapet er en pakt som ikke er tilpasset homofile.

Så du bare tolker den slik det passer deg? Plukke fram de ordene i bibelen som reflekter din mening? Akkurat som noen muslimer tolker koranen som at kvinnen er under mannen? Står forøvrig også i bibelen at alle mennesker skal behandles likt......

 

Det var ikke kristendommen som fant opp ekteskapet...

Lenke til kommentar
Bibelen må tolkes.

 

Jeg ønsker ikke å diskriminere homser, men de får klare seg med partnerskap, ekteskapet er en pakt som ikke er tilpasset homofile.

Så du bare tolker den slik det passer deg? Plukke fram de ordene i bibelen som reflekter din mening? Akkurat som noen muslimer tolker koranen som at kvinnen er under mannen? Står forøvrig også i bibelen at alle mennesker skal behandles likt......

 

Det var ikke kristendommen som fant opp ekteskapet...

Nei det er det vitterlig ikke. Kristendommen er relativt ny (dog som kjent utrsprig av jødedommen).

 

Jeg plukker ikke direkte ut det jeg liker. Det er din måte å se det på.

 

Forøvrig mener jeg at homofile (og kvinner, for den sagts skyld) er like mye verdt i utgangspunktet. Men ekteskapet bør, som sagt, forbeholdes en pakt mellom kvinner og menn. Hvis ikke vil pakten miste sin betydning fullstendig.

 

Tror jeg. Jeg aksepterer fullt ut at dere er uenige. Det jeg derimot IKKE aksepterer, er når visse her blir usaklige.

Lenke til kommentar
Nei det er det vitterlig ikke. Kristendommen er relativt ny (dog som kjent utrsprig av jødedommen).

 

Jeg plukker ikke direkte ut det jeg liker. Det er din måte å se det på.

 

Forøvrig mener jeg at homofile (og kvinner, for den sagts skyld) er like mye verdt i utgangspunktet. Men ekteskapet bør, som sagt, forbeholdes en pakt mellom kvinner og menn. Hvis ikke vil pakten miste sin betydning fullstendig.

 

Tror jeg. Jeg aksepterer fullt ut at dere er uenige. Det jeg derimot IKKE aksepterer, er når visse her blir usaklige.

Dvs. Eneste betydningen er å lage barn? :dontgetit:

 

btw. Har forholdsvis hold meg saklig, litt får du nå tåle ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
ohhh så redd jeg blir .. jokkeR har rapportert meg! ohhhh!!

 

 

PS: Dust

Kebab GUD har nå fått warn på 100%, og er foreløpig utestengt i ett år ettersom han fikk warn for relativt grove brudd på retningslinjene. Siste warn kom som en følge av seks siste poster.

 

Lengden på utestengelsen kan varieres i begge retninger etter diskusjon med andre moderatorer.

Lenke til kommentar
Nettopp fordi ekteskapet er en pakt mellom to mennesker av hvert kjønn.

nå gjentar du deg selv. det at ekteskap er mellom mennesker av forskjellig kjønn er springer jo utelukkende ut fra din subjektive tolkning av bibelen. det er jo ikke "tilpasset" heterofile på andre måter enn din bibel-tolkning. at du bruker din tolkning av bibelen som en slags "absolutt fasit" eller "sannhet", som du mener burde være et slags politisk referansepunkt synes jeg er skummelt, særlig ettersom tolkningen din diskriminerer mennesker pga legning.

Lenke til kommentar
Skal de homofile leve et ulykkelig liv i skam på grunn av at de er homofil, samtidig som de diskrimineres?

Og til alle kristne homofober: hvorfor i alle dager har Gud skapt homofile mennesker hvis ikke hetrofile medmennesker kan tolerere dem?

I denne saken var det staten som annulerte ekteskapene, kirken lot dem få gifte seg...

Lenke til kommentar
Skal de homofile leve et ulykkelig liv i skam på grunn av at de er homofil, samtidig som de diskrimineres?

Og til alle kristne homofober: hvorfor i alle dager har Gud skapt homofile mennesker hvis ikke hetrofile medmennesker kan tolerere dem?

I denne saken var det staten som annulerte ekteskapene, kirken lot dem få gifte seg...

Joda, gikk litt vekk ifra topic, selv om det var ment som et svar på andre poster i denne tråden.

Lenke til kommentar
Skal de homofile leve et ulykkelig liv i skam på grunn av at de er homofil, samtidig som de diskrimineres?

Og til alle kristne homofober: hvorfor i alle dager har Gud skapt homofile mennesker hvis ikke hetrofile medmennesker kan tolerere dem?

I denne saken var det staten som annulerte ekteskapene, kirken lot dem få gifte seg...

Meg bekjent var det borgelige vielser, hvilket ikke er sååå ille. Men jeg synes fortsatt man bør unngå å kalle det ekteskap. Kall det noe annet.

 

Og ellers har jeg ingenting i mot homser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...