Gå til innhold

Hva er din favorittscene? [SPOILERS HEREIN]


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Tråden ser pretty død ut, men her er mitt bidrag.

 

The Pianist (2002)- Nazister stormer hus og går inn i en leilighet. Ber alle rundt et middagsbord om å reise seg. En mann sitter i rullestol og kan ikke reise seg. Derfor tar de han ut på verandaen og "tømmer" han ut av rullestolen og ned over 10 meter til han ligger i en blodpøl på bakken.

 

Gudfaren Part 2 (1974) En ung Vito ankommer Sicillia og skal drepe han gamle mannen som drepte moren , faren og broren hans. Den gamle mafialederen sier "Oh, Vito Corleone. You took the name after this place". Så stikker Vito kniven i magen på han og stikker.

 

The Shining (1980) Nei. Ikke "Heeere's Johnny!" , men når blodet fosser ut av heisen/dørene og velver stolene og lignende. det som er i traileren. Helt fantastisk bra laget.

En til scene i The Shining må være denne wicked'e scenen: http://youtube.com/watch?v=NmOoekbK6YI

 

The Texas Chainsaw Massacre (1974) Middagscenen. Forferdelig.

 

Schindler's List (1993) Slutten. Da jødene takker Schindler.

 

Requiem For A Dream (2000): Slutten. Sykeste jeg har opplevd.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Schindler's List (1993)- Nazister stormer hus og går inn i en leilighet. Ber alle rundt et middagsbord om å reise seg. En mann sitter i rullestol og kan ikke reise seg. Derfor tar de han ut på verandaen og "tømmer" han ut av rullestolen og ned over 10 meter til han ligger i en blodpøl på bakken.

 

 

Er det bare meg som husker feil eller var den scenen fra The Pianist, ikke Schindlers List?

Lenke til kommentar
Schindler's List (1993)- Nazister stormer hus og går inn i en leilighet. Ber alle rundt et middagsbord om å reise seg. En mann sitter i rullestol og kan ikke reise seg. Derfor tar de han ut på verandaen og "tømmer" han ut av rullestolen og ned over 10 meter til han ligger i en blodpøl på bakken.

 

 

Er det bare meg som husker feil eller var den scenen fra The Pianist, ikke Schindlers List?

Jeg og tror det er Pianisten.

Lenke til kommentar
Schindler's List (1993)- Nazister stormer hus og går inn i en leilighet. Ber alle rundt et middagsbord om å reise seg. En mann sitter i rullestol og kan ikke reise seg. Derfor tar de han ut på verandaen og "tømmer" han ut av rullestolen og ned over 10 meter til han ligger i en blodpøl på bakken.

 

 

Er det bare meg som husker feil eller var den scenen fra The Pianist, ikke Schindlers List?

Jeg og tror det er Pianisten.

 

Det er helt riktig. Der dret jeg meg ut, sorry.

Lenke til kommentar

Det er ganske mange,men kan trekke fram noen.

 

Reservoir Dogs

 

Når de kutter av øret på den politimannen.

Litt morsomt at på veggen bak han så står det "Watch Your head". Ironisk siden han får øret kuttet av.

 

 

The Green Mile

 

Henrettelsen av John Coffey :cry:

 

 

Babel

 

Når Chieko står naken på balkongen,i slutten av filmen. Første gangen jeg så det så falt alle delene på plass for meg.Perfekt slutt!

 

 

Gladiatoren

 

Helt i slutten når Juba er alene på arenaen og sier: I will see you again... but not yet. Not yet!

*Gåsehud

 

Lenke til kommentar

Har sett altfor mange filmer opp gjennom årene, men noen høydare er det vel blitt.

 

Evil Dead 2

 

* Hånden til Ash er besatt av en demon, så hvordan kvitter han seg med den? Tja, det blir vel motorsagen. :p

 

* Senere får han endelig fanget hånden i en kasserolle og legger noen bøker oppå for å hindre at hånden stikker av. Og tittelen på den øverste boken? "Farwell to arms". :p

 

 

Army of Darkness

 

* (Nærbilde av ansiktet til Ash:) "Yo! She-bitch! (ladder haglen i nærbilde, før kamerater heves til ansiktet hans igjen) Let's go!"

 

* Den scenen i vindmøllen med Ash og en drøss mini-Ash'er er bare genial. Den er for øvrig forlenget en god del i AoD: Boomstick Edition og enda bedre.

 

 

Terminator

* "Sarah Connor?" "Yes?" BOOM! :p

 

* "I'll be back."

 

 

Fredag 13de 6

 

* (to folk sitter i en bil på en øde skogsvei om natten) "I think we should drive back." "Why?" "Because I have seen enough horror movies to know a weirdo in a mask is never friendly." :p

 

 

Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon

 

* "We got an Ahab!"

 

 

House of 1000 Corpses

 

* "This isn't real this isn't real this isn't real this isn't real..."

 

Lenke til kommentar

La Vita è bella:

Scenen der faren blir oppdaget av tyskerne, eneste filmen som har fått meg til å gråte. Fikk faktisk bittelitt tårer i øyene akkurat nå.

 

 

28 weeks later:

Åpningsscenen. Beste åpningsscenen noensinne. Blikket til kona når han etterlater henne er hjærteskjærende. Blir ekstra bra med flukten fra de infiserte ute i åpenlys dag der redningen er en bitteliten båt med påhengsmotor.

 

 

Gladiator:

Jepp, scenen der han dør.

 

 

Ringu:

Scenen med de to jentene som er alene hjemme. Tenker på da den ene leter etter den andre og finner henne død i et skap med et slags "skrik"-ytrykk i ansiktet, utrolig ekkelt!

 

Lenke til kommentar

Talen til Bill Pullman i Independence Day, får gåsehud hver gang!

 

Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests.

 

Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day

 

the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night!" We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!

Lenke til kommentar

Gladiator - Hele sekvensen hvor Maximus snakker med Quintus og så går i bakken, perfeksjon.

 

Equilibrium - Skytescenen i den lange gangen i palasset til "The Father".

 

Serenity - Siste scenen med Mal og River. Albatross.

 

Predator - Dutch og gjengen fyrer løs med tusenvis av skudd i jungelen.

 

Azumi - Når Azumi slakter siste Warlord'en på båten, musikken som følger her er epic.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

American History X.

 

 

Curb stomp Scenen : Scenen er utrolig sterk og vellagd. De svarte og hvite fargene gjør scenen enda sterkere. Edward Norton spiller som vanlig som en gud. Tidenes skuespiller i mine øyne. Den er utrolig bra filmet, og Tony Kaye imponerer virkelig.

 

 

 

Middagsscenen: Dette er i mine øyne en av tidenes filmscener. Edward Norton klarer som vanlig å leve seg helt inn i rollen som høyre-ekstrem rasist. Diskusjonen er fabelaktig, og slåsskampen og scenen hvor Norton viser morens nye jødiske kjæreste hakekorset på brystet sitt tar virkelig kaka.

 

Avslutningen: Alt virker bra. Furlong og Norton drar til kaffebutikken og spiser frokost. De virker veldig glade over å endelig ha begynt å komme seg vekk fra gjengen.

Men så blir Furlong skutt av den svarte gutten som han blåste røyk i ansiktet på tidligere i filmen. Sjokkerende, men fabelaktig slutt.

Det avslutter med at Furlong leser fra stilen han skrev. Og han kommer til konklusjonen at å hate andre mennesker bare fordi de har en annen hudfarge er bortkastet tid. Alle mennesker er like i utgangspunktet, og bør bli behandlet med respekt.

 

 

Synd at Tony Kaye ikke har laget noe stort mer filmer forresten, han har jo et tydelig talent. Trist hvordan Edward Furlong har blitt også, med masse dop osv.

 

Men men, min favorittfilm! :)

Endret av SandyPandy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

I The Glimmer Man

 

 

Når Cole og partneren hans er omringet av russere, så tar Cole fram kredittkortet sitt og kutter strupen til 4 stykk men han kicker ass'en til resten av gjengen.

 

 

 

Misery

 

 

 

På slutten, får skikkelig hevn følse når han knuser trynet til den crazy kjerringa med skrivemaskinen

 

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

VELDIG mange bra som er nevnt, legger til noen:

 

True Romance: Slosskampen mellom James Gandolfini og Patricia Arquette.

 

Gladiator: Maximus tar av hjelmen og viser sin identitet for Commodus. "My name is Maximus Decimus Meridius. Commander of the Armies of the North. General of the Felix Legions. Loyal servant to the true Emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife ... and I will have my vengeance, in this life or the next. " Er det bare jeg som blir litt våt av denne scenen?

 

Trainspotting: Stort sett ALT i denne filmen eksellerer. Vanskelig å plukke ut noe spesielt. (Oppfølgeren kommer til å eie!)

 

Leon: En utrolig bra film, med mange minneverdige scener. Det som slår meg mest er Gary Oldmans geniale tolkning av Norman Stansfield.

SWAT Team Leader: Alpha team, man down, man down.

Norman Stansfield: I told you. Benny, bring me everyone.

Benny: What do you mean "everyone"?

Norman Stansfield: EV-ERY-ONE!!

 

Og:

[Mathilda has entered Stansfield's office building by faking a food delivery; Stansfield has cornered her in a restroom.]

Norman Stansfield: Special delivery, huh? Let me guess. Chinese? Thai, maybe? I've got it — Italian food. What's your name, angel?

Mathilda: Mathilda.

Norman Stansfield: Mathilda, I want you to set the sack on the floor. Good. [He draws a pistol.] And now, I want you to tell me everything you know about Italian food... and don't forget the name of the chef who fixed it for me.

Mathilda: Nobody sent me. I do business for myself.

Norman Stansfield: So, th-th-this, this is something personal, is it? What filthy piece of shit... did I do now?

Mathilda: You killed my brother.

Norman Stansfield: I'm sorry. [he moves in close to Mathilda.] And — you wanna join him?

Mathilda: No.

Norman Stansfield: It's always the same thing. It's when you start to become really afraid of death that you learn to appreciate life. Do you like life, sweetheart?

Mathilda: [whispering] Yes.

Norman Stansfield: That's good — because I take no pleasure in taking a life if it's from a person who doesn't care about it.

Gary Oldman er knall skurk!

 

Mye mer, men jeg vil ikke overposte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...