Gå til innhold

MSI 6800 128MB fra pcutstyr

sunh

Anbefalte innlegg

Lurer enkelt og greit på om noen kan si meg hvordan kortet pcutstyr selger ser ut. Har sett to forskjellige utgaver av det, så det er vel en av disse: Det grønne eller det røde.

Tror uansett jeg bytter mitt nåværende pov 6800 med pinglekjøling, og kjøper et fra MSI i stedet. Begge utgavene fra MSI har jo mye bedre kjøling, pluss at det er billigere. Håper de har det røde på pcutstyr, kobberkjøler :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte et MSI GF6800 fra pcutstyr forleden dag, og kortet var rødt og

hadde en stor og tung kobberkjøler. også den største eska noensinne!

45,5 x 31 cm faktisk.

funker knall 43 idle og 57 load med vifta på max. klokker til 390/810 fin fint.

vifta er forøvrig veldig stillegående

har liten snøring på 3dmark03 score, men jeg får 9650 med

en AMD xp3200. dugelig?

hva får andre folk med standard GF6800 kort?

Endret av Roskov
Lenke til kommentar

Så fett. Da er det jo ingenting å lure på. Mitt pov 6800nu ligger på 73 grader idle, og det etter jeg klinte på arctic silver... Pluss at det ikke har kjøling på RAMen.

Den røde utgaven fra MSI har jo dritfet kjøling, mens den grønne ikke har fullt så fet kjøling. Derfor jeg spurte forresten. Men da har jeg fått vite alt jeg trenger, så da blir det msi på meg og :D

Kjørte 3Dmark03 en gang med min PC, uten å fikse på noen innstillinger, og alt uklokka. Tror jeg fikk 8300 poeng bare.. XP3000+ og GF6800nu. Prøvde bare en gang da, mulig jeg får litt mer rett etter restart og ingen andre progs oppe.

Lenke til kommentar

Er ikke kommet noe nytt om den, etter at det først ble kjent den 6. august eller noe at det skulle komme.. Jeg følger ivrig med på www.guru3d.com for å se når den kommer ihvertfall.

Tviler på det er kødd, skjønner ikke hvorfor de skulle bløffe med noe slik :)

Lenke til kommentar
Lurer enkelt og greit på om noen kan si meg hvordan kortet pcutstyr selger ser ut. Har sett to forskjellige utgaver av det, så det er vel en av disse: Det grønne eller det røde.

Tror uansett jeg bytter mitt nåværende pov 6800 med pinglekjøling, og kjøper et fra MSI i stedet. Begge utgavene fra MSI har jo mye bedre kjøling, pluss at det er billigere. Håper de har det røde på pcutstyr, kobberkjøler :w00t:

Snodig, synes det røde ligner på et radeon kort.

*Edit*

Ser på MSI sine sider at det er et gf6800 128MB ja :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

så en link hvor de testet msi 6800 nu:

http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-5.html

Later we found out that this video card actually has 16 pipelines (4x4) instead of 12. We don't know what was the reason for such chip in GeForce 6800 and whether all such cards will be equipped with a 16-pipeline GPU.

I note once again that THIS sample is equipped with 16 pipelines instead of 12.

betyr dette at alle msi 6800 nu kortene har 16 pipelines,og ikke 12 som er vanlig på 6800 nu ?har du bare 12 pipelines på ditt kort ?

kan hende jeg tar feil her,kansje var det bare "dette" kortet som msi hadde aktivisert de siste(4) pipelines får at det skulle score bra på testene..

Lenke til kommentar
jeg kjøpte et MSI GF6800 fra pcutstyr forleden dag, og kortet var rødt og

hadde en stor og tung kobberkjøler. også den største eska noensinne!

45,5 x 31 cm faktisk.

funker knall 43 idle og 57 load med vifta på max. klokker til 390/810 fin fint.

vifta er forøvrig veldig stillegående

har liten snøring på 3dmark03 score, men jeg får 9650 med

en AMD xp3200. dugelig?

hva får andre folk med standard GF6800 kort?

Jeg bestilte kortet fra komplett, eller norek idag. Betalte 2700 inklusiv frakt. Håper på rød kjøler ;) Men den esken vil jeg ikke ha. Har ikke behov for alt som er inni den :p

Uansett, ser frem til å bytte ut mitt 9800pro kort, med MSI sitt 6800 :D

Ang. spm. til Roskov, så vil det vel bli anledning til dette, når dette programmet kommer.

Uansett, kan bli moro å se om jeg har 16 pipes på 6800 kortet, for det hadde det ene stedet kortet ble testet på fått... Så jeg håper :D

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
har også betilt msi 6800 nu fra pcutstyr,orket ikke vente på komplett sine asus kort som kom først den 28 aug.

men synes msi ser bra ut,billig, bra kjøing og enorm bundle.

Tror det er ett kjempekjøp jeg :) En helt vanvittig bundle og ja. Hadde vært morsomt med litt rapporter om klokking osv.

Lenke til kommentar
har også betilt msi 6800 nu fra pcutstyr,orket ikke vente på komplett sine asus kort som kom først den 28 aug.

men synes msi ser bra ut,billig, bra kjøing og enorm bundle.

Tror det er ett kjempekjøp jeg :) En helt vanvittig bundle og ja. Hadde vært morsomt med litt rapporter om klokking osv.

Jeg kommer med noe enten imorgen eller onsdag, litt avhengig av når jeg får det. Lest at det kanskje også kan komme med 16 pipes, og det kan visst klokkes til 900mhz på minnet, altså 450mhzx2 :p

Og over 400 på core. Da er det jo håp, selv om det er "ynkelige" 2.8ns. Uansett, rapport kommer ;)

Lenke til kommentar

Hei folkens... Fikk mitt MSI 6800 fra Pcutstyr i dag:) Kjørte 3dMark03 med en gang, fikk 8759, er bra fornøyd!! :thumbup::thumbup: Er dette en bra sum eller?? Hw i sigg'n...

Har ikke klokket noe enda, temp'n på kortet låg på 60 grader like etter 3DMark.... Ok eller??

Tenker det blir litt klokking og testing av Doom3, Far Cry, 3DMark01 osv... Men har ikke tid i dag...

Veeeeldi fornøyd med kortet, lager ikke en lyd!! :w00t:

Lenke til kommentar

Fikk kortet mitt i dag. Det har 12 pipelines, hadde ingen enorme forhåpninger om 16 av dem uansett. Får like scores som med POV-kortet, bare at det ikke er så varmt. Er 59 grader idle i følge onboard sensoren. Mer enn jeg hadde trodd, men ikke så ille allikevel. Skal nevnes at jeg har kabinettviftene på lavt rpm da, og skjermkortkjøleren til MSI står også på low.

Lenke til kommentar

Samme med mitt. Knallhappy. Skal dra en runde med 3D Mark nu! ;)

Dro nå en runde med 3D Mark, og fikk 9038 som i sigantur, helt standard, kun cpu klokket til 3.2 :D

Er ikke det bra, så veit ikke jeg. Og jeg har sett folk få over 1000p økning når de har økt core, gikk jo fra 8300 til 9700 eller noe, med klokking! :p

Da skal jeg få bedre! :p

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Du kan bruke riva tuner tror jeg. Eller så kan du bruke coolbits, den syns jeg er greiest. Da blir det integrert en option for klokking inne på display properties der. Mulig vanlig coolbits funker også, men last ned coolbits2 for sikkerhets skyld ettersom den er nyest. Er bare en regfil som heter for "coolbits2.reg", bare å google i vei ;)

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...