unsolo Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har søkt rundt på nettet i 3 dager på jakt etter en "nice" xeon løsning. Hensikten med xeon er at jeg vil kjøre windows i linux derfor ønsker jeg størst mulig minnehastighet slik at dette fungerer brukbart. Det jeg har funnet er at hovedkort basert på intel 7525 er tingen å gjøre dette på. Hovedkortetene har som regel 1x PCI -E (16x) noen har også en 8x eller 4 x og da de vanlige 66 og 133 MHZ pci 64 og en PCI eller 2. i tilegg har de sata og vanlig ide og annet små snask! Ulempen er følgende Itbutikken selger disse til 3500 kr men har ikke CPU til de. Pyton.no selger noen iwill utgaver men de koster masse 4200+ 2.8 CPU en på pyton har ok pris men ram er for dyrt der Selvfølgelig ønsker man ikke et splitta kjøp men foreløpig har jeg ikke noe valg. komplett psdata og databutikken har verken cpu eller hovedkort !! Dersom noen finner ut om tester osv om dette chippsettet er jeg svært interresert!! Lenke til kommentar
vmlinuz2 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har søkt rundt på nettet i 3 dager på jakt etter en "nice" xeon løsning.Hensikten med xeon er at jeg vil kjøre windows i linux derfor ønsker jeg størst mulig minnehastighet slik at dette fungerer brukbart. <snipp> Itbutikken selger disse til 3500 kr men har ikke CPU til de. Pyton.no selger noen iwill utgaver men de koster masse 4200+ 2.8 CPU en på pyton har ok pris men ram er for dyrt der Har du tenkt deg en dual maskin? Da hvis du er alikevel klar for å bruke en del spenn, så burde du kanskje ha snuset litt på Opteron... Hvis du har tenkt deg å bruke VmWare så må du ha ganske så mye minne for at det skal være noen artig opplevelse. -vmlinuz Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei, Ta kontakt med oss så kan vi lage en pakke pris til deg Men husk at IWILL er blandt de dyreste kortene som er på markedet, men du får også hva du betaler for - Kvalitet!!! Med vennlig hilsen, Pyton.no - Salg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå