Gå til innhold

Speakon høyttalerutganger ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange PA høytalere har hun XLR utgang på høytaleren og en mono Jack i andre enden av høytaler kabelen. Da har man en overgang man putter Jacken i med speacon kontakt i andre enden som passer i forsterkeren. En vanlig Hi-Fi høytaler er bare pluss og minus men i PA er det pluss minus og jord, derfor må du ha en PA høytaler til din forsterker.

Lenke til kommentar

feil feil feil... speakon utganger på PA forsterker er helt standard.... det du må gjøre er bare å skru på en Speakon plugg på høyttaler ledningen din.... og det med at PA kasser skal ha jord i tilleg er bare tull. der går det på pluss og minus akurat som på andre høyttalere... Er i PA bransjen selv så jeg vet hva jeg snakker om

Hvilken forsterker er det snakk om?

Endret av Bose
Lenke til kommentar
feil feil feil... speakon utganger på PA forsterker er helt standard.... det du må gjøre er bare å skru på en Speakon plugg på høyttaler ledningen din.... og det med at PA kasser skal ha jord i tilleg er bare tull. der går det på pluss og minus akurat som på andre høyttalere... Er i PA bransjen selv så jeg vet hva jeg snakker om

Hvilken forsterker er det snakk om?

Ja veit at det som regel er Specon kontakt på forsterkeren ihvertfall på nye forsterkere.. Enig med deg Bose skaff en Specon plugg du lodder fast i høytaler kabelen, men tror ikke så mye på detta 50000 greiene og PA på Hi-Fi høytalere.. Håper det bare er no CW skvip du skal koble på! :roll:

Endret av Lamo
Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri selv vært borti denne forsterkeren, men jeg stiller mine største tvil til at denne er noe bra i og med at den selges så billig og har ustandardiserte tilkoblingsmuligheter.

Jeg ville aldri kjøpt noe sånt.

:no:

Speakon ER jo standarisert. Alle semiprofesjonelle og profesjonelle rigger bruker speakon, bortsett fra sære linearrays osv.

Lenke til kommentar
Ja veit at det som regel er Specon kontakt på forsterkeren ihvertfall på nye forsterkere.. Enig med deg Bose skaff en Specon plugg du lodder fast i høytaler kabelen, men tror ikke så mye på detta 50000 greiene og PA på Hi-Fi høytalere.. Håper det bare er no CW skvip du skal koble på!  :roll:

Selvsagt er det bare sprøyt at forsterkeren er verdt 50.000, men i følge spesifikasjonene ser det jo ut som om den er verdt prisen som den selges for på QXL.

Det er faktisk Cerwin-Vega høyttalere jeg skal koble på, og jeg har blitt anbefalt å kjøpe en PA forsterker. Folk som har CV-høyttalere, og som har prøvd de sammen med en kraftig PA forsterker, sier faktisk at lyden blir mye bedre enn med f.eks en NAD C372 forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...