Gå til innhold

K8NSNXP-939 oppstartsproblemer - noe defekt?

NesQuick

Anbefalte innlegg

OI, for første gang på 3 dager har den faktisk greid å komme seg til XP install! Det var den fulle formateringa som gjorde susen... Men jeg aner ikke hva som har utløst det tidligere at den ikke har greid det.... jøss...

*kommer tilbake med mer så fort det har skjedd noe mer*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på hvorfor det går nå, men jeg økte vcore til 1600 som foreslått og satte ramtimings på 2,5, i tillegg tok jeg å formaterte full en gang til, som også ble foreslått.. Jeg har tatt ut den ene rambrikken av dual channel oppsettet, så kjører bare 1*512 nå.

Har disabla alt som er av ting og tang på hk... og ENDELIG etter to dager greier den å boote til win installen.... ikke verst.. skal se om den blir ferdig med å installere før jeg tar en liten seiersrunde med kontorstolen :D

Lenke til kommentar

jeg satte i den andre disken nå... da starta ikke xp.. men når jeg fjerna den igjen, ser det ut til å gå som normalt... selvsagt ligger alt av musikk osv på den disken :p

det verste er at den disken er jo nesten ny og... 120 GB seagate 8MB cache.... grrrr... AT DET ER MULIG Å FÅ SÅ MYE DRIT PÅ EN GANG

Lenke til kommentar

smekker rett forbi det nå... men den henger seg før den kommer til oppstarten med win xp logoen og det grønne "samlebåndet".. (dette er med begge diskene i)

dette er bare med en disk i:

Men det skjedde noe rart her nå.. var inne i windows, installerte return to castle wolfenstein, plutselig skrudde disken seg av og maskina reboota.. så skrudde den seg på igjen og alt er som vanlig...

merkelige greier

Endret av NesQuick
Lenke til kommentar

Har du installert nvidia forceware og svart ja til nvidias ide kontroller .

Hvilken forceware versjon var det isåfall .

Det var mye problemer med nvidias tidligere ide driver .

Hvis tilfelle forsøk å komme deg inn i windows og i device manager

ta en roll back til microsofts ide driver på atapi/ide kontroller .

Bruk F8 og safe mode

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

har ikke installert forceware enda tror jeg.. på den cd'en som fulgte med detekter den hva som er av hw, og installerer de driverene den trenger..

Uansett.. jeg testet å bytte om på rammen fra dualchannel, og hittil har ikke pc'en restartet (thank god)..... skal teste litt mer og se hva som skjer om jeg spiller f.eks...

ble fryktelig redd et øyeblikk her...

Lenke til kommentar

har testet alle metoder som dere har beskrevet her med hensyn til å få den andre disken i windows... ikke tjangs hittil... henger seg etter post og restarter med begge diskene i... :(

en god nyhet er at alt virker stabilt ellers, etter at jeg satte en minnebrikke i spor 1 og en i 3 istedet for 1 og 2...

Lenke til kommentar

har testet og herja endel i natt, og det ser ut til at alt er rimelig stabilt nå.

Men dataeb takler ikke dualchannel, da restarter pc'en helt uten grunn i ett sett, så må ha ram'en i slot 1 og 3 og ikke i en og 2.

Det er heller ikke mulig å få den andre hd inn i windows, hele greia henger seg da.

kanskje sove litt :whistle:

Lenke til kommentar

jo, men det vil jo være det samme som å ha den i 1 og 3 som funker nå, fordi dualchannel oppsettet fungerer på slot 1og2 og 3og4 sammen.. Om jeg setter rammen i slot 1 og 3 eller 2 og 3 blir vel egentlig det samme, siden jeg uansett ikke får dualchannel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...