Zimyc Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Jeg bare lurer på om det er noen som vet hvor jeg kan finne en overgang fra "engelsk stikk kontakt" til norsk. Og noen som vet hva de forskjellige kontaktene heter? Edit: Leif Endret 12. august 2004 av Zimyc Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Se på clas ohlson eller lignende, de har slikt vet jeg. Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 jeg har sett på clas ohlson, elkjøp og biltema, har ikke funnet noe enda, men jeg vet jo ikke hva det heter heller. Har bare søkt på ting som: overgang osv Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 det er vel en sånn "3 ben" sak du har? 2 faser og en jording, hva med å klippe av enden, avisolere og sette på en stikk du kan kjøpe i løs vekt. Spenningen er jo lik her og i England 240V 50Hz. Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 eller bare finne en overgang ? Og jeg har den ikke enda, derfor jeg ikke vet hvordan den ser ut en gang, skal kanskje bestille mobil fra england, litt kjipt å kleppe i laderen hvis jeg skal selge den senere eller noe. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 eller bare finne en overgang ? Og jeg har den ikke enda, derfor jeg ikke vet hvordan den ser ut en gang, skal kanskje bestille mobil fra england, litt kjipt å kleppe i laderen hvis jeg skal selge den senere eller noe. Et spørsmål. Hvorfor kjøpe mobil i england? Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Fordi de ikke har den i norge. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Skjønner. Men er telefonen av et kjent merke så er det neste like billig og enkelt å kjøpe en lader her i Norge. Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Det er ikke et kjent merke. Mitac er merke. Mitac Mio 8390 eller noe. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det er jo bare å finne ut i bruksanvisningen hva slags spenning som skal inn og om det er + i inner eller ytterdelen på strøm pluggen, du kan sikkert skaffe en billig universal omformer eller lignende. Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 da kan jo du som ha greie på det finne ut det? Her er hele manuallen http://www.expansys.com/i/drv/8390en.pdf Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Du trenger en lader som gir minimum 1A ved 5V en slik kan da funger da den har polvender og flere forskjellige plugger. Tar ikke ansvar vis det sier poff Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 står i manuallen at man bare må bruke laderen som følger med(sier dem vel alle?), men hvis jeg prøver den, og bruker "cradle'en", da er det vel bare "cradle'en" som går ? Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 fins det ikke noe ala denne bare i motsatt ? http://www.clasohlson.no/?AFP=store/fs_mm....19DA3FF77862545 Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ja faktisk http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....#N0q112q120q552 tror den skal funke! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 normalt kjøper man slikt i landet der man kjøpte mobilen.... Ring elkjøp og ekspert kanskje de har noe på lur. Har selv kjøpt ett slikt adapter, men i utlandet... Lenke til kommentar
siggy Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg kjøpte overgang hos Elkjøp. Har samme mobilen, og kjøpte i tillegg USB-lader m/norsk (europeisk) plugg fra BoxWave..: http://www.boxwave.com/products/easyfinder...mio-8390_77.htm MVH Siggy PS: Du må evt. kjøpe både mini-sync'en og veggladeren - veggladeren kan ikke brukes med den kabelen du fikk med mobilen... Lenke til kommentar
Zimyc Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 så når du ikke bruker usb laderen så bruker du den orginale laderen med overgang på? og det funker prikkfritt? Lenke til kommentar
siggy Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Det funker helt perfekt ja. Fordelen med USB-laderen er at man kan lade og synkronisere samtidig... Det kan man forsåvidt ellers også, men må da enten bruke to kabler (eller craddle - som igjen må kobles til disse to kablene). Det skal også være mulig å få tak i ekstra plugger til den originale laderen (jeg kjøpte min fra Taiwan, og fikk derfor Taiwan-plugg som er tilsvarende USA). Jeg jobber med saken nå - hadde jo vært kult å ha et lite lager hvis man skal ut å reise MVH Siggy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå