*T* Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Det er tett før jeg trenger hørselsværn for å sitte med maskina, og trenger noen råd for å bli kvitt noe støy. Tror det er noe galt med viftene mine? Fikk målt de med en DB måler til 65,4db. Tenker da at noe ikke er som det skal... :smile: Jeg har bare tre vifter totalt i maskinea, en i psu (macron power model mpt-301.. (ser ikke resten)), en på cpu (ys tech m/dårlig lager) og en på hk av ukjendt merke. Den lille på hk tror jeg ikke lager så mye støy, men cpu- og psu-viftene må vekk. Jeg trenger forslag til den absolutt mest støysvake vifta som klarer å kjøle en t-fugel på 1,13ghz (ikke oc) og en eller anna løsning til vifta i psu'en. Da maskina står i stua, så er det viktigste at den holder kjeft og ikke bråker så mye. Takker for alle svar. PS! satser på å ikke bruke veldig mye mer enn 4-500kr :smile: Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 stakkars deg! :smile: Om ca. 1 uke til er jeg ferdig med prosjektet mitt og da er eneste vifte støy ei papst vifte som er ca 13db= uhørbart og strømforsyningsvifta :wink: Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 du kan vel kanskje teste dette på CPU'n: Deler: Enermax 80x80mm vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) m/regulerbar motstand - 115 kr. Fanadapter, 60-80mm, Sort(eller blå) - 92 kr. For at det der skal bli så lett som mulig må du ha en kjøle ribbe - regner med du har en fra før.. du kan se om den er for 60x60 vifter, hvis ikke må du også kjøpe en ny kjøle ribbe.. Med det der vil du vel få ned støyen fra CPU viften en del ialf.. og hvis du vil kjøle mere kan du jo bare øke farten på viften.. det er en "skrue" du skrur på for å øke/redusere farten. Kan gjøres hele tiden. Blir vel ca 200 kr + porto. Og hvis du må ha kjøleribbe finner du det uten vifter også på Microplex. [ Denne Melding var redigert av: aNti hero på 2002-04-30 14:26 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå