Gå til innhold

Hvilket skjermkort til under 2000? (Nvidia)

XCVBS

Anbefalte innlegg

Hei.

Har oppgradert pcen litt, og driver og ser på skjermkort nå da. Vil ikke bruke så forferdelg mye penger på det heller, så det må bli et skjermkort til under 2000kr.

Har sett meg ut følgende:

Gainward 5700 Ultra 128MB til kr 1695, Komplett.no

Gainward 5900xt til kr 1775, Komplett.no

Ultra er vel det beste "etternavnet" til Nvidia, og xt det dårligste? Så hvem av disse er best? Eller finnes det andre gode kort også? 5700 Ultra støtter DirectX9? Kan ikke se detta noe sted på komplett eller andre steder på internett.

Har lest en del på forumet, og virker som om alle mener Radeon 9800pro er det beste kjøpet, men jeg liker egentlig best nvidia jeg da men.

Åssen kortet fungerer i Doom3, FarCry og lignende spill er viktig! Nvidia ligger vel litt foran i Doom3?

Steffan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig med boosting, vent på GF6600 serien.

GF6600 yter rundt radeon 9800 pro ifølge Nvidia.

GF6600 GT yter 20% bedre enn radeon 9800 XT i følge Nvidia.

Prisen på kortene blir ca. 1500kr for GF6600 og litt under 2000kr for GT versjonen.

Mer om kortene kan du lese her

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar

Leste at 6600GT kommer i slutten av september på PCI Express. Alt som ble sagt om AGP versjonen er at den kommer senere. Kan bli lenge å vente. Ville heller spyttet i noen kroner ekstra for 6800LE hvis den kommer før. Den skal ligge på rundt 2000 i følge veiledende pris.

Lenke til kommentar
Leste at 6600GT kommer i slutten av september på PCI Express. Alt som ble sagt om AGP versjonen er at den kommer senere. Kan bli lenge å vente. Ville heller spyttet i noen kroner ekstra for 6800LE hvis den kommer før. Den skal ligge på rundt 2000 i følge veiledende pris.

Jepp, gjør som det blir sagt her...

Lenke til kommentar
Gainward 5700 Ultra 128MB til kr 1695, Komplett.no

Gainward 5900xt til kr 1775, Komplett.no

Har lest en del på forumet, og virker som om alle mener Radeon 9800pro er det beste kjøpet, men jeg liker egentlig best nvidia jeg da men.

Jeg ser at du liker nVidia best, men det burde fortsatt ikke hindre deg i å kjøpe Radeon 9800pro, som er et suverent mye bedre kort enn de 2 du nevner der :)

Lenke til kommentar

kom til meg på computercity sandvika, så skal jeg skaffe deg et Gainward 6800LE 128 mb til 2295.

spør etter axel.

da har jeg matchet komplett.no sin pris, du sparer frakt,

og sist men ikke minst

du har en butikk å forholde deg til

ikke bare et lager i sandefjord..

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på GF 6600GT og GF6800LE da? Hvem er best og raskest? Kan vel alltids strekke meg _litt_ i pris ;)

1300kr for et skjermkort er akkurat en pris som passer for meg, hehe. Hvis jeg ikke klarer å vente går jeg for det kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...