Gå til innhold

Hva sier man når man tilber ånder? Spiritisme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HoLy_CoW, folkene på herregud snakker kun tomprat, spiritisme er virkelig.

Ett 20-talls forskere har nylig påvist spøkelse ett sted i England, så da er det endelig bevist at det eksisterer spøkelser.

Men, mitt råd for dagen, styr unna alt overnaturlig, okkult o.l. :whistle:

Hva mener du med "påvist". Hvordan går det ann å bevise at det finnes spøkelser?

Lenke til kommentar

Jokko88, Du må ha hånden på hjertet når du sier du har sett ett spøkelse.

Hvordan vitenskapsfolk jobber vet jeg ikke, men jeg tipper det krever replikerbare beviser, dokumentasjon, utelukking av forskjellige andre mulige årsaker osv.

Snart klarer kanskje vitenskapsfolkene å finne ut hvordan tyngdekraft virker også :)

Lenke til kommentar
Kan ikke fatte at noen tror de kan snakke med folk som er døde ved hjelp av et trebrett og noen talglys

Samme her!

finnes værre ting en det...

både meg, broren, søsteren min og noen venner av meg har opplevd ting som ikke er helt som det skal...

f.eks: søs jobber på ett utested\cafè, hun hadde kommet på jobb en morgen, da var alt i skuffer og skap flyttet på, altså noen(noe?) hadde laget ett nytt system der, hun har også ligger på rommet sitt og hørt at møbler har blitt flyttet på over henne, selv om det er midt på natta, og alle so...

en venn var på en gård det skal spøke på, han går litt ned for å hente ett eple, kommer skrikende opp igjen, kaster seg inn i bilen og ber kjøreren dra, det er det samme stedet Vi Menn skulle ligge over, men de følte seg ikke velkommene der, så de dro...

har skjedd mye sykt der, jeg hørte ett skrik der, har bare vært der en gang....

edit: har også vært sammen med en av norges størrste "okulte" leder en helg, trodde ikke på alt han sa men en noe virket ok

broren min drev også med spiritisme en stund, med noen litt proffe, fikk kontakt med bestemoren til en som var der...

finnes mange måter å finne "spøkelser" på, ikke bare med trebrett...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
*Peke på disse forskerne og le høyt!*

Ler av forskere som oppdager fakta du ikke liker? Du er ikke alene da, det er veldig utbredt problem idag. Alle forskere som finner ut noe om paranormale saker, samme hvor troverdige de er eller hvilken bakgrunn og utdanning de har blir stemplet som "paranormale forskere". Dette tror jeg er det verste stempel en forsker kan ha, folk blir jo sparket fra stillinger osv. Når de finner fakta blir det dysset ned, dette er utrolig enkelt siden folkene allerede er stemplet som sprø virkelighetsfjerne gærninger.

Dr.Greve, en trenger vel strengt tatt ikke noe utstyr, det skal være mulig å gjøre det uten og. Men det blir lettere med brettet på samme måte som det er lettere å være synsk om du bruker pendel. Du har kanskje hørt om ønskekvisten som kan brukes til å finne vann? Det er mulig å finne vann uten kvisten men det blir lettere med den. Det går for det samme.

Lenke til kommentar
*Peke på disse forskerne og le høyt!*

Ler av forskere som oppdager fakta du ikke liker? Du er ikke alene da, det er veldig utbredt problem idag. Alle forskere som finner ut noe om paranormale saker, samme hvor troverdige de er eller hvilken bakgrunn og utdanning de har blir stemplet som "paranormale forskere". Dette tror jeg er det verste stempel en forsker kan ha, folk blir jo sparket fra stillinger osv. Når de finner fakta blir det dysset ned, dette er utrolig enkelt siden folkene allerede er stemplet som sprø virkelighetsfjerne gærninger.

Dr.Greve, en trenger vel strengt tatt ikke noe utstyr, det skal være mulig å gjøre det uten og. Men det blir lettere med brettet på samme måte som det er lettere å være synsk om du bruker pendel. Du har kanskje hørt om ønskekvisten som kan brukes til å finne vann? Det er mulig å finne vann uten kvisten men det blir lettere med den. Det går for det samme.

Fakta opp i min rompe. En vakker dag så vil disse forskerne innse hvor mye de har bæsjet på leggen sin. :nei:

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Tror de som har blitt gale var akuratt passe gale fra før de startet med Spiritisme.

Spiritisme har vel en likhet med det samme som å få et Déjà Vu, hvertfall i vinkelperspektiv. Det som allerede er sett fra før. Samme tid, Samme sted, du vet nøyaktig hva som hender (hva du gjør og hvor du ser) i de neste 2-3 sekundene. Men det er ofte stress og eller mangel på mat som skaper dette at hjernen blir tom et øyeblikk. (hvertfall som en logisk forklaring)

Det som er fakta er at flere folk Mediterer (sitte stille og slappe av med tom hjerne). Forretningsmennesker i USA mediterer på jobb i dress, som munkene gjør i Kina, og Munkene der nede klarer seg ganske bra som kjendt.

Det som kan bekreftes å fungere er at om du pøser ned én liter melk før du legger deg å sove rett etter å ha sett på "Universe", StarTrek eller andre "rare" filmer kommer du trolig til å drømme om dette. Det samme om du har programmert noe over flere timer i forkant, så enkelt som VB eller C++. Når drømmen starter blir du kastet opp mot en vegg og må bruke Else If kommandoer med riktig løsning for å komme ut, eller flyter rundt i verdensrommet under galakser. Energien i kumelk har så kraftig innflytelse i hjernen at det nesten er gøy.

Hvis Sort Magi var et 100% fakta burde det vel være stor business?

* Hypnotisere bankfunksjoneren til å skrive ut en million som remiss hver måned

* Bruke trylleformler til å bli mega-kjendis i Hollywood og spille inn store filmer

* Få alle uvenner til å henge seg selv i epletrær

* Utvide hjernekapasiteten til å huske et leksikon og delta i Mastermind programmer og videre..

En annen ting, er om sort magi støtter bare Engelsk? Hvorfor skulle formelen lytte til en feiloversatt Norskversjon, eller enda værre på Nynorsk? Fanden ta! Eller er trylleformler originalt på Latinsk?

Tror selv magikere burde stoppe et par-tre sekunder før de fant et smart svar på dette... Det som er interessant er at alle har skrevet en bok de vil selge :p

Lenke til kommentar
en venn var på en gård det skal spøke på, han går litt ned for å hente ett eple, kommer skrikende opp igjen, kaster seg inn i bilen og ber kjøreren dra, det er det samme stedet Vi Menn skulle ligge over, men de følte seg ikke velkommene der, så de dro...

og hvor ligger den gården???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...