Gå til innhold

Plextor fortsatt lik kvalitet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg gikk bort fra plextor etter at 40x brenneren min blei kaputt etter noen måneder og ikke klarte og brenne ordentlig tror det var noe med lasern. Fikk en 48x i stedet for og etter kort tid og bare brukt den 1 gang så klarte den ikke og spinne opp og lese plater (windows fant den) rma den med plextor og fikk ny i retur. Der var skuffen skjev og gikk ikke ut og inn ordentlig trolig skadet under frakt. Så aldri mer plextor.

Har hatt en yamaha 44x i noen år nå og den er bruker ca 2,50-3 min på en plate mot 3 1/2 min mot plextors 48x brenner som i teorien skal være raskere.

Lenke til kommentar

Plextor har levert en del dårlige brennere de siste årene, men tror de er kommet seg litt igjen nå. Får iallefall ikke dårlig omtale i tester. Har brukt en 8x ekstern DVD-brenner fra Plextor en del i det siste og den fungerer helt greit. Men om de er bedre enn andre merker tror jeg ikke, er mange jevngode aktører på markedet nå.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte selv min plextor 24x brenner når den kostet 1565 kr - og den er god og holdbar.

da var jo plextor i ganske høy klasse, og folk jeg snakket med sa den var en klasse for seg selv... var vel i 2001 eller no

nå skal jeg kjøpe meg en dvd brenner, som jeg håper for all del at holder, og det med god standard...

ellers så har jeg bare hatt dårlige erfaringer med cd spillere og brennere, så jeg takker plextor for den gang! (skylder dem å kjøpe en denne gang nesten ;) )

Lenke til kommentar

Jeg har en plextor DVD brenner (PX-712A) som jeg kjøpte for ca 1-2 mnd. siden, og den har fungert MEGET bra. Av de 30-40 DVD'ene jeg har brent, så har 1 blitt feilbrent (defekt) (antageligvis pga. DVD-plata, ikke brenneren).

Jeg vil påstå at plextor (ihvertfall dvd-brennere) er et trygt kjøp.

Lenke til kommentar

Har alltid hatt Plextor, har aldri hatt noen problemer med dem. Har en Plextor UltrapleX 40x SCSI CD-ROM i maskinen enda. Hadde lenge en 12x SCSI brenner, men den er nå byttet ut i en DVD+-RW.

Plextor har også bra garanti... 2 års på stedet garanti...

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at plextor er bra og over gjennomsnittet - men må se seg slått av philips, pioneer og NEC på ren brennekvalitet. (da tenker jeg på DVD-Brennerene).

Ellers er det lite feil (første serien av PX-708A hadde dog en høy feilprosent) - bra support/garanti og mange ekstra finesser som andre ikke har.

Eneste jeg savner er bitsetting, Dual layer brenning samt litt bedre brennekvalitet på enkelte DVD plater og på de fleste CD-R plater med PX-712A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...