PoleCat Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) overflow: hidden; på h1 EDIT: Det er heller ikke nødvendig å padde h1 fra to kanter, da er det egentlig lettere å gjøre det slik: h1 { display : block; background : url("grafikk/header.jpg") no-repeat; padding : 150px 0 0 0; height : 0 !important; height /**/ : 150px; width: 704px; clear : both; margin : 0 auto; color : #EB7B02; overflow: hidden; } = mindre kode og færre hacks. Endret 13. august 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
svamp Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Det virker Oppdaget en liten ting (som ikke gjør noe): I FF går det an å merke den "gjemte" teksten i h1, selv om den ikke er synlig. (den har samme tekstfarge som h1-bakgrunnsbildet) Rart Og mens jeg har en tråd: Finnes det noe ferdig PHP-script for å skifte språk på en side? Det er sikkert ikke så vanskelig å lage et selv, men sparer litt arbeid ved å bruke et ferdig et og.. Mener selvsagt ikke at scriptet skal oversette selv, det gjør jeg på forhånd. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 for å fikse dette, kan du alltids bruke en span på denne måten: .hidden { visibility: hidden; } <h1><span class="hidden">Tekst her</span></h1> Tror dette skal gjøre biffen. Da forsvinner kanskje også litt av poenget med padding-metoden. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Det virker Oppdaget en liten ting (som ikke gjør noe): I FF går det an å merke den "gjemte" teksten i h1, selv om den ikke er synlig. (den har samme tekstfarge som h1-bakgrunnsbildet) Rart Og mens jeg har en tråd: Finnes det noe ferdig PHP-script for å skifte språk på en side? Det er sikkert ikke så vanskelig å lage et selv, men sparer litt arbeid ved å bruke et ferdig et og.. Mener selvsagt ikke at scriptet skal oversette selv, det gjør jeg på forhånd. Se på www.hotscripts.com , der finner du sikkert noe som funker Lenke til kommentar
svamp Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Da forsvinner kanskje også litt av poenget med padding-metoden. Ja, det gjør det jo. "if it ain't broken - don't fix it." Lenke til kommentar
svamp Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Jeg fant ikke noe språkskiftescript, og prøvde derfor å lage et selv. Får det ikke til å virke, og har laget en topic om det i PHP-delen. Kan dere php-kyndige her se på det? Spesielt du, Lokaltog kan sikkert finne problemet, for hele scriptet er bygd på ditt styleskifte-script. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 svamp: Tror du finner flere PHP-kyndige i php forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå