Gå til innhold

Kritikk og litt nødhjelp


Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle poste denne siden for kritikk så uferdig som den er nå. Men nå gjør jeg det likevel.

 

Noen punkt før linken:

  • Jeg er litt flau over headeren. Den er forhåpentligvis midlertidig. Hadde tenkt at den skulle være litt "lur". Men det klarte jeg ikke å få til, så nå står det bare noe lurt der ;) Tar gjerne imot tips her.
  • Menyen. Er klar over at det ikke er semantisk å ikke sette menyen opp i en liste. Men det har seg så at jeg ikke fikk til det. Hvorfor tar for lang tid å forklare her, men jeg tror det var fordi jeg ikke kunne ha "display:inline" på lista samtidig som jeg har "display:block" på a-elementene.

Ellers er footer veldig tom, vet ikke om jeg skal ha den der, og den oransje ramma rundt siden blir veldig firkantet syns jeg. Men vet ikke helt om den passer med avrundede kanter heller :hmm:

 

Link <= Kritiser :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syntes du bør ha forskjellig farge på innholdsfeltet og bakgrunnen.

 

den grå boksen til venstre ble ganske rotete. jeg ville plassert "if you are wondering" under "its your choice" og gjort mer forskjell på overskriftene og resten.

 

for å være litt pirkete ville jeg også gjort headeren litt mindre i høyden slik at man ikke behøver å scrolle ned for å ikke finne noen ting (1024x768).

 

pilene i menyen var det litt dårlig kvalitet på.

 

jeg vet du har sagt at den er langt fra ferdig så du hadde sikkert tenkt å endre på noe av dette, jeg tror dette kommer til å bli en fin side!

 

og en ting til.. orange :thumbup: knall! (yndlingsfargen min :love: )

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

 

Legg til float: left; på li i stedet for display: inline. Men siden dette fører til at listepunktene flyter ut av ul, må du legge til høyde på ul.

Prøvde det, men det kommer visst som en loddrett liste uansett. Sikkert noe jeg har gjort feil, kan legge ut en versjon av siden med listeversjon av menyen, så du kan se. (tar en liten stund)

Andre edit: Vekk med linken, fikk det til nå. Slurv i CSS'en var feilen: hadde satt en } feil vei :blush:

 

N*:

-Prøvde noen farger på bakgrunnen, men syns at det var bedre med hvitt, egentlig.

-Den grå boksen: Har flyttet "If you were wondering" under det andre. Hva jeg kan gjøre med overskriftene vet jeg ikke, prøvde å legge til en hr der, men det ble ikke så mye bedre.

-Pilene: Hva mener du med dårlig kvalitet? At de er dårlig tegnet eller at det er dårlig oppløsning?

-får du scroll på hovedsiden?? Det ville vel være litt rart, i så fall skal jeg gjøre header mindre. Men trodde ikke noen fikk scroll der. Om det er på portfolio-siden du får scrollen er det greit, for det skal være en "strekkende" side.

 

SirIce:

Jepp, det er et h1-element som er stylet med background i CSS.

Endret av svamp
Lenke til kommentar
SirIce:

Jepp, det er et h1-element som er stylet med background i CSS.

Det du bør gjøre, er å skrive en overskrift i <h1>, og style header på denne måten.

 

h1 {
display:block;
background:url(bane/til/bildet.jpg) no-repeat;
padding:150px 0 0 686px; /* Høyde 0 0 bredde */
height:0 !important;
height /**/: 150px;
width:0 !important;
width /**/: 686px;
}

 

 

På denne måten ser siden din representabel ut også i nettlesere uten støtte for CSS. :)

Lenke til kommentar
SirIce:

Jepp, det er et h1-element som er stylet med background i CSS.

Det du bør gjøre, er å skrive en overskrift i <h1>, og style header på denne måten.

 

h1 {
display:block;
background:url(bane/til/bildet.jpg) no-repeat;
padding:150px 0 0 686px; /* Høyde 0 0 bredde */
height:0 !important;
height /**/: 150px;
width:0 !important;
width /**/: 686px;
}

 

 

På denne måten ser siden din representabel ut også i nettlesere uten støtte for CSS. :)

OK, skal jeg bruke display:none; på teksten i h1, da?

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Den gjorde ikke det før jeg prøvde den nye h1'en (les et par-tre poster lenger opp)

 

Edit: Opera er treig til å oppdatere css. Uansett hva jeg gjør - "slett private data", restarte o.l., css'en forandrer seg ikke før etter 10-15 minutter.. Opera :mad:

men den bugger i opera likevel..

Ja det gjør den, det er helt likt som i FF. Men i min opera ser det helt normalt og bugfritt ut, unntatt at h1-teksten som ligger i index.php vises øverst til venstre. DVS, opera har ikke skjønt at det har kommet et oppdatert css-dokument der det står at h1 skal ha padding, bl.a...

Lenke til kommentar

svamp: Du må jo modifisere min kode.... Det at header er for smal, kommer av at du ikke har skiftet. På samme måte må du kanskje skifte ut høyde. Uansett vil det bli problemer med borderen i IE, pga. boksmodellen, så jeg anbefaler å lage borderen som grafikk i headerbildet.

 

Er det annet enn den overskriften som bugger? (den til høyre der)

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke det er noe annet som bugger.

 

Har endret litt på css'en nå. Det ser bra ut i FF, og sikkert i opera også (men min opera oppdaterer som sagt ikke css-fila, så jeg vet ikke), bortsett fra den overskriften til høyre som ikke forsvinner.

 

I IE ser det fortsatt dårlig ut. :hmm:

 

edit: har også lagt borderen inn i bildefila til headeren.

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...