Blib Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Når programmer skal installeres her, WinXP, står C:\Programfiler som en slags standardpath, også legges programnavn etterpå. Hvordan kan jeg endre dette slik at den først foreslår å installere programmet på f. eks D:\Installerte programmer\ ? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Aner ikke jeg, men blir dette valgt av programmet? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Sikkert via en variable ala "DefaultProgramPath" eller noe i den dur. Sannsynligvis noe i registeret. Endret 12. august 2004 av kjhanken Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Ja, men jeg liker ikke å lete vilt i registeret og endre på slike viktige variabler. Jeg har nemlig fått til dette før, men da fucket jeg også noe annet opp samtidig slik at maskinen måtte formateres. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion endre ProgramFilesDir til ønsket sti på eget ansvar såklart, jeg har ikke prøvd Endret 12. august 2004 av Legion Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Hmm, frister ikke stort å være den første til å bevege seg utpå der tho. Men takk uansett Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Bekreftet : http://www.svrops.com/svrops/documents/ntreg.htm ... HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion String ProgramFilesDir Lagre dette via notepad i en backupDir.reg fil så er det bare å merge den hvis du vil ha det tilbake til orginalt. Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion] "ProgramFilesDir"="C:\\Program Files" "CommonFilesDir"="C:\\Program Files\\Common Files" Rett til den norske verdien du har først Program Filer / ProgramFiler etc. Endret 12. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 ..tør jeg spørre hvorfor du skal ha "programfiler" på et annet sted? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 ..tør jeg spørre hvorfor du skal ha "programfiler" på et annet sted? Fordi C:\ er på 10GB og på den forrige installasjonen min hadde jeg installerte programmer på 36.1GB? Siden jeg nå etter reinstall har MYE som skal reinstalleres hadde det vært greit å slippe måtte forandre installasjonspath for hvert eneste program Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Ahhh, herlig. Det funker brillefint iallefall. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå