Gå til innhold

Hehe, SU er noe får seg selv :)

Anbefalte innlegg

joachim: . hvis du seriøst tror at sv, eller su om du vil, er for det du tyydeligvis oppfatter som revolusjon (dvs tvungen maktovertagelse osv), så er du enten veldig dum eller veldig trangsynt (eller begge deler).

Men det står vitterlig REVOLUSJON nevnt i SU's program. Det er ikke til å komme bort fra. RV/RU/AKP har til og med "VÆPNA REVOLUSJON" nevnt i sine program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SU mener ikke revolusjon som i tvungen maktovertagelse. Den ville i så fall vært demokratisk, gradvis, og langt ifra innført total sosialisme.

RV/RU/AKP sitt partiprogram har mange punkter jeg har lite til overs for. Samme gjelder væpnet revolusjon.

Ps. Henvis meg gjerne til en kilde som beviser at det står væpna revolusjon i programmet til RV/RU.

Lenke til kommentar
neida haltan, nå må du ikke la deg avspore av skummel, rød propaganda. SV vil ha væpnet revolusjon og mao-plakater på alle gatehjørner.

joachim: . hvis du seriøst tror at sv, eller su om du vil, er for det du tyydeligvis oppfatter som revolusjon (dvs tvungen maktovertagelse osv), så er du enten veldig dum eller veldig trangsynt (eller begge deler).

Revolusjon er hurtig og omfattende omveltning, ikke tvungen maktovertagelse.

Lenke til kommentar
SU mener ikke revolusjon som i tvungen maktovertagelse. Den ville i så fall vært demokratisk, gradvis, og langt ifra innført total sosialisme.

RV/RU/AKP sitt partiprogram har mange punkter jeg har lite til overs for. Samme gjelder væpnet revolusjon.

Ps. Henvis meg gjerne til en kilde som beviser at det står væpna revolusjon i programmet til RV/RU.

Jeg skal finne kilden, leste dette på Høyres intranett. Skal søke litt rundt der jeg.

Lenke til kommentar
Jeg skal finne kilden, leste dette på Høyres intranett. Skal søke litt rundt der jeg.

bruk heller energien på å prøve å svare på argumentene du får servert i denne tråden.

hva slags revolusjon tror du su skriver om i partiprogrammet sitt?

tror du sv kommer til å innføre væpnet revolusjon i norge, fordi ungdomsorganisasjon har skrevet "sosialistisk revolusjon" (?) i partiprogrammet sitt?

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

bruk heller energien på å prøve å svare på argumentene du får servert i denne tråden.

tror du sv kommer til å innføre væpnet revolusjon i norge, fordi ungdomsorganisasjon har skrevet "sosialistisk revolusjon" (?) i partiprogrammet sitt?

Vi er revolusjonære. Vi vil forandre verden gjennom en revolusjon fordi vi ikke ser noen annen utvei. Derfor er det viktig at vi diskuterer hvordan verden ser ut, og hvordan vi ønsker at den skal se ut.

Lenke til kommentar

Hoho, synes jeg ser Kristin Halvorsen plante det røde flagget på toppen av stortinget, etter å ha kuppa det.

Lenke til kommentar
Revolusjon betyr hurtig omveltning (av et samfunn). Dette foregår svært sjeldent av folk uten våpen i hånd.

hahaha, er du seriøs nå, eller vil du bare sverte su? med mindre du er stokk dum, skjønner du veldig godt at su ikke har noe mål om å kjøre noen væpnet revolusjon. revolusjon er vel mer en talemåte, for å (hurtig?) forandre det mer og mer høyredreide samfunnet vi har nå, som su tydeligvis ikke er fornøyd med.

men jeg mener å huske at du har blitt fortalt dette før. det glir visst ikke inn?

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Revolusjon betyr hurtig omveltning (av et samfunn). Dette foregår svært sjeldent av folk uten våpen i hånd.

hahaha, er du seriøs nå, eller vil du bare sverte su? med mindre du er stokk dum, skjønner du veldig godt at su ikke har noe mål om å kjøre noen væpnet revolusjon. revolusjon er vel mer en talemåte, for å (hurtig?) forandre det mer og mer høyredreide samfunnet vi har nå, som su tydeligvis ikke er fornøyd med.

men jeg mener å huske at du har blitt fortalt dette før. det glir visst ikke inn?

Nei det gjør nok ikke det :p

Hva SU har planer om vet ikke jeg, men etter å ha lest ett sammendrag av deres prinsipprogram, ”En verden å vinne”, sitter jeg igjen med et sovjet-kommunistisk inntrykk..

Lenke til kommentar

SU påstår de ikke er villig til å ta til våpen under en revolusjon. Så du har nok ikke noe å frykte Jokke, om SU står i front for en revolusjon så er det bare å pusse snut på arbeiderklassen så går det bra skal du se. Om da ikke AKP, RV og RU er hakket tøffere og mer realistisk enn SU.

Lenke til kommentar
Hoho, synes jeg ser Kristin Halvorsen plante det røde flagget på toppen av stortinget, etter å ha kuppa det.

Det er like sansyneligt som om Erna Solberg skulle plante eit blå flagg der etter eit kupp. (solberg hadde kanskje litt støre problemer med å komme seg opp på taket då :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...