ratrune Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 F.eks. Thermaltake vifte, 80mm eller Papst vifte, 10m³/time, 18 dB(A)? Hvor stor er en viften på dette skjermkortet? Har jobbet mye for å få maskinen min stille, men om skjermkortviften bråker vil jeg gjerne bytte den ut. Kan noen hjelpe meg? PS: Jeg har ikke lyst til å gjøre noe drastisk for å dempe støyen, bare bytte ut viften om dette lar seg gjøre! _________________ [ Denne Melding var redigert av: ratrune på 2002-04-30 13:39 ] Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jeg er inne i samme tankebane akkurat nå. Jeg har et GF3Ti200 i posten, som jeg på forhånd vet bråker en del. Jeg har tenkt på flere ting... #1 Sette på en større ribbe, feks intel boxed ribbe. Gjorde dette på GF2 med stor suksess. Tok bare å boret hull i ribba som passet med de hullene som befinner seg på siden av GPU og festet ribba med enten strips eller nylonskruer (sånne som de bruker på vannkjøleblokker) #2 http://www.slapps.com har en liten how-to om modding av ISA kort til å passe i PCI slotten, men at alle banene er pusset bort. Dette er altså snakk om et ISA kort som er avgått med døden, eller et PCI kort du ikke ser nytten av lengre. Så borer du et 80mm hull i kortet og fester en stillegående papst f.eks i hullet. Denne festes så i slotten under AGP porten og blåser opp på skjermkortet. Ingen dårlig idè i utgangspunktet. Here you go! --> http://www.slapps.com/review/gf3ti200/index.htm #3 peltier og vannkjøling. Siden jeg sånn smått leker med tanken om vannkjøling av min XP1800+, så har jeg vært innom tanken på et 50W eller 80W peltier element på GF3 kortet samt vannkjøling. #4 "bare" vannkjøling. Lenke til kommentar
TapZ Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har gjort akkuratt det.. Har et Gainward Gforce 3 ti200, som fjernet den gamle vifta på, limte på en gammel kjøleribbe fra en intel boxed cpu, (brukte arctic alumina thermal adhesive) og limte også en 60x60 papst-vifte på 19db på toppen der. resultatet er jeg kjempefornøyd med, ble kvitt den plagsomme susinga fra original-vifta, samt at jeg nå kan klokke kortet en god del. (200/450 @ 250/520). har ikke testet hvor langt opp jeg kan gå enda, men går kjempestabilt og fint på denne hastigheten. dessuten ser kortet litt "monster" ut nå.. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå