Gå til innhold

Hjelp angående inndeling av partisjoner med PM

Rubex

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har per dags dato to partisjoner på en WD 80GB. C: og D: Slik har jeg fordelt plassen: c: 20GB

d: 30GB

Jeg har kun OS på C: og da blir den en del ubrukt plass jeg skulle ha hatt over på d: Kan jeg da bare bruke Partition Magic til å endre partisjo c: slik at den bare blir 10GB uten å måtte formatere eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har per dags dato to partisjoner på en WD 80GB. C: og D: Slik har jeg fordelt plassen: c: 20GB

Jeg har kun OS på C: og da blir den en del ubrukt plass jeg skulle ha hatt over på d: Kan jeg da bare bruke Partition Magic til å endre partisjo c: slik at den bare blir 10GB uten å måtte formatere eller noe?

Ja..

Lenke til kommentar
Hei

Ikke noe problem det - er bare å velge "Resize partition". 99% av tilfellene går bra, men jeg har opplevd en gang eller to at hele diskstrukturen ble korrupt og reformatering var eneste utvei.

Menneh... Du sier du har en 80GB disk, og legger du sammen det du sier du har brukt på C og D, så blir det 50GB til sammen. Hva med å partisjonere ut de siste 30GB også, før du begynner å klusse med C?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...