kake_fredrik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg lurte på om det går ann og betale med oppkrav hvis jeg handler på ebay? dersuten hvis jeg gjør det så kan de vel ikke skrive gift heller? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) På Ebay handler du som regel med andre privatpersoner og ikke firmaer. Oppkrav er dermed ikke spesielt aktuelt for varer fra utlandet - det fungerer rimelig bra med forhåndsbetaling så lenge du sjekker at den du kjøper fra har bra feedback fra tidligere kunder. Har handlet 40-50 forskjellige ting verdt fra $5 til $200 (stort sett musikk) via Ebay og aldri blitt lurt. For større beløp har jeg brukt Paypal, og for småbeløp har jeg sendt pengene cash i konvolutt (gå i banken og veksl til deg dollar i minst mulig valør) uten noe problemer. Endret 12. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Gry Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Som Shimano sier så går det nok ikke å bruke oppkrav. Jeg har handlet en del på Ebay og PayPal fungerer helt flott. Hvis det er større og dyre ting jeg har kjøpt, har jeg benyttet Escrow, som "tar vare på pengene" til du melder at du har fått varen. Koster litt, men alikevel en billig forsikring. Hilsen Gry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå