Gå til innhold

støydemping av psu?

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 1,80 ghz

er det noen som med sikkerhet kan si meg hva som skjer dersom jeg kobler av viften.

Videre:

er det noen av dere som har kjøleribbe uten vifte og har lav nok PSU temp?

Dersom dere svarer så skriv spec på det dere har(navn og nummer slik jeg kan kjøpe det samme)

Takker

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte enermax whisper 431w, temperatur styrt. Bråker som **** den...

Angrer naturlig nok på kjøpet, siden den kosta meg 1100 spenn i komplett butikk. 1100 spenn som e kunne brukt på masse utstyr til å modde medfølgende psu i chieftec kabinettet *sukk*

Angrefrist på nokke slikt? 30dagers kanskje?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-04-30 17:05, skrev psilocybe:

eller åpne opp psu'en (det må du gjøre uansett), og koble viften fra 12 til 5v.

Genialt jo. Eller 7 volt som her da. Hørte ikke noen forskjell uansett, så like greit å la den få 7 i stedet for 5.

Forresten hadde jeg et lite uhell under utprøvingen. Kjørte 12 volten rett til jord. Gnistra og sto i. Slo seg av. Ville ikke starte på nytt heller. Ikke før etter et kvarters hvilepause.

Lenke til kommentar

har akuratt blitt ferdig med min annti noise utrustning, kan ikke høre pcn i det helle tatt.

Det jeg gjorde var å sette inn noen anti lyd matte som jeg limte rett inn i kabinettet, det funka litt men ikke så mye som jeg ønsket. der etter tok jeg å laga meg en stor kasse (plass til to pcer) som jeg tok å satte ennå flere isolasjons matter. på alle veggene i kassa. det kosta meg kansje 1000kr, som jeg fikk pappa til å sponse. Appsolut ingen lyd kansje vist jeg setter øre inntil. :smile:

Lenke til kommentar

Har nettopp levert inn igjen min enermax whisper 431w.

Hadde den temp. styrte versjonen, bråka som et lite fly...angra på det kjøpet ja. Fekk 75% av pengene tilbake, fordi eg ikkje hadde orginal emballasjen...

Kjipt å bruke 1095kr på lydløs psu som bråker masse!

No har eg zalmanregulert psu vifta på min medfølgende chieftec psu, stille og fint....

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

jeg har fjernet den orginale vifta, kuttet bort bunnen i min psu og montert en pspst 120x120 stille gående vifte og i tillegg satt spenningen til 5V. koster 188,- for en slik vifte, så det er en billig løsning og den gir bedre kjøling enn den orginale vifta. Hvis du skal gjøre dette, må du huske på å forsikre deg om at luften går ut av kabinettet og ikke går inn i psu for så å komme ut i kabinettet gjennom luftehull i psu (da blir det varmt).

Har også prøvd med enermax justerbar vifte (det var uten å kutte) men de viftene duger ikke.

Enermax holder ikke hava de lover, zalman er bra men bråker noe etter et halvt års tid, mens papst har jeg best erfaring med.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-04-30 18:23, skrev bertie:

Kanskje ikke helt det du er på jakt etter, men jeg har kjøpt en "boks" som sitter bak hele kabinettet.

Blir vrient å forklare, men det er bilder av det her.

Det virker hvertfall veldig mot PSU-støy syns jeg, så det er jo en idé selv om man har et annenslags kabinett...

bertie

Jeg har byggd en som ser likens ut selv men pass på at den er stor nok slike at luften lett kan komme ut jeg kom frem til min 12cm dybde for at ikke tempen skal bli for høy

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-04-30 18:23, skrev bertie:

Kanskje ikke helt det du er på jakt etter, men jeg har kjøpt en "boks" som sitter bak hele kabinettet.

Blir vrient å forklare, men det er bilder av det her.

Det virker hvertfall veldig mot PSU-støy syns jeg, så det er jo en idé selv om man har et annenslags kabinett...

bertie

Jeg har byggd en som ser likens ut selv men pass på at den er stor nok slike at luften lett kan komme ut jeg kom frem til min 12cm dybde for at ikke tempen skal bli for høy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...