Arco Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Sitter å skal regne ut volum på en basskasse, men har helt glemt mattematikken ifra skoletida Er det noen som kan hjelpe meg med utrgningsformelen? Er det ikke noe som V=L x bx H eller noe slikt? Har ikke noen utregningsprogram for PC, så dette må gjøres på "gamlemåten" med penn og papir. Er det ikke slik at en trenger mindre volum på en basskasse som er lukket framfor en med bassrefleks? Lenke til kommentar
sfh Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 har du peil på hvor mange liter subben skal ha da...? eller til hvilken sub....? er jo normal HxBxD... om du lager til noe vinkel på kassa er det D/topp + Dbunn : 2 X BxH om du har maksimale mål som det er plass til inni bilen, BxH i cm.. og evnt hvor mange grader vinkel det er på seteryggen, og hvor tykk plate du skal bruke, og til hvilken bil og hvor mange liter kassa skal vere, og hvilket element det er til kan jeg printe ut en skisse til deg.... med mål på alle platene koster normalt penger det derre.. men men.. mvh, Lenke til kommentar
Arco Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Subben heter Arizona Eagle S12 (12") Subben skal stå i en Volvo S40. Vinkelen på seteryggen er jeg litt usikker på, får ikke målt siden frøkna har bilen med seg på jobb. Leste om subben hos bilstereospesialisten.no, og de anbefalte 50 L med bassreflex. Lenke til kommentar
sfh Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 etter litt regn på pc er 45L og et 4"rør på 23cm anbefalt eller 50L med samme rør for litt dypere bass.. men måler du i bilen når frøkna kommer fra jobb så kan jeg lage en skisse du får jo ikke regna noe du heller før du har måla.....(?) mvh, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå