andraun Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Eg har forstått at det er veldig stor forskjell på PSU'ar når det gjeld støy. Nokon støyar vesentleg meir enn andre. På komplett fann eg dette kabinettet: Chieftec Dragon som eg er inne på tanken å bestille. Nokon som har noko erfaring med akkurat dette kabinettet og kan gje tilbakemelding på om det støyar mykje eller ikkje?? Ellers nokon erfaringar med gode PSU'ar som støyar særs lite? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Har vært i nærkontakt med en drøss chieftecs, og ingen av dem har vært spsielt støyende, men så har det ikke vært stort annet en kontormaskiner så lasten har nok ikke vært så stor. Fortron/source m/120mm vifte er gode, stille og ikke så alt for dyre. edit: Om jeg skulle hatt et chieftec ville jeg neppe kjøpt et nytt psu med en gang, den er rett og slett ikke så støyende at det er spesielt mye å tjene på å skifte med mindre du har en meget stillegående maskin. Om du ikke trenger plass til mange hd er aopen H600B, som kommer med den meget stillegående f/s psu'en et godt alternativ. Endret 12. august 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
andraun Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Har i utgangspunktet berre tenkt meg ein hd, så chieftec kabinettet står i allefall høgt ettersom du meinar det ikkje støyar mykje. Får sjekke ut det andre du nemte der. Det er i allefall enklast å kjøpe kabinett med PSU. Har bestemt meg for å holde meg under ein tusenlapp og.... edit: Fins denne "aopen H600B" du nemte på komplett.no?? eller må eg i ein anna nettbutikk? Endret 12. august 2004 av andraun Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 psu'en som følger med hører du ikke.. en bra psu til under 1000 lappen kan være termaltake silent boost 480w Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Komplett har den ikke, men netshop og psdata har den http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=990 Endret 12. august 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hadde selv gått for en mist 480 watt da på microplex ! Den er ikke hørbar ! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hadde selv gått for en mist 480 watt da på microplex ! Den er ikke hørbar ! men de er ikke på lager.. før på lenge.. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kremt! Har, eh, hadde en chieftec-strømforsyning, og denne var intet annet enn for bråkete for min del! Byttet viften med en 12dB papst, men den gikk konstant på full guffe. Man blir litt lei av susingen etter en stund. Med en MIST 120mm vifte gikk støyen godt ned, og det ble levelig. Men i min vanlige pc har jeg nå fått meg en lydløs fortron/source 300 watt. Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå