TRS Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 jaja, hva skal det bli av verden når de holder på slik? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg kan gi deg mye bedre eksempler på at verden går til H.. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 jaja, hva skal det bli av verden når de holder på slik? Barnearbeid er ikke noe uvanlig i u-land, og heller ikke i Norge før vi ble et i-land for den saks skyld heller. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Sprøtt... Trodde det var i et annet land langt unna og at det ikke var noe overraskende med det... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 - Vi har god grunn til å tro at det har foregått barnearbeid ved reiselivsbedriften. Fire barn i alderen åtte til tolv år skal ha jobbet der i løpet av sommersesongen, blant annet ved å servere øl, opplyser Sørensen. Da LO var på inspeksjon ved bedriften var alt i sin skjønneste orden. Det er altså ingen beviser for at noe ulovlig skal ha funnet sted, men VG presterer å klemme til med overskriften "8-åring på sommerjobb serverte øl" - Tipsene og kildene vi har er likevel nok til at vi har meldt bedriften til Arbeidstilsynet, bekrefter Sørensen. Hæ? De har altså ikke et fnugg av beviser, men de melder bedriften til Arbeidstilsynet uansett. Jaja. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 melder dem for og undersøke saken da vet du, og om det står at unger på 8 år serverer øl, kansje det ikke er sant men det er vel noe vi må gå ut ifra? Lenke til kommentar
T.L Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Ja huff, han er sikkert merket for livet Neida, selfølgelig er det galt, men er det såååå ille da? Som noen andre sa, kan gi deg bedre eksempler på at verden går til helvete. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 HN HR DT VONT!!! OMG VI MÅ HJELPE HAM!!!! Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 melder dem for og undersøke saken da vet du, og om det står at unger på 8 år serverer øl, kansje det ikke er sant men det er vel noe vi må gå ut ifra? Jeg for min del går ikke utifra at noe som helt LOs sommerpatrulje sier er sant, så lenge de ikke har beviser for det, må vite. Jeg ser selvfølgelig ikke bort i fra at det _kan_ være sant, men så lenge de ikke kan bevise noe som helst tar jeg hele saken med en liten klype salt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Heh, det de så var vel sikkert mora til ungen som ba han stikke bort til bordet med en halvliter til han som hadde bestilt den, siden hun var veldig opptatt med kunder i kassa akkurat da. VG klarer å vri på det med en FIN overskrift. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) -dobbelpost- . Endret 12. august 2004 av Bitex Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har åpnet ølflasker, vinflasker og andre skumle ting og servert dem til pappa, je har også båret masse ølflasker og vinflasker for ham.... . Jeg har også jobbet en gang i en liten lokal "butikk" der jeg solgte øl én gang. ...hva er galt med det?? Lenke til kommentar
Izor Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) ...hva er galt med det?? Det er ulovlig! Uansett hvor mye det skader deg eller ikke! Lover er lover og de er til for og holdes Endret 12. august 2004 av Izor Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Buhu-fucking-hu. Et tegn på at verden går til helvete er at vi har en prest (ikke pratiserende) som statsminister. DET er ille det. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det er jo ganske vagt hva som egentlig har skjedd da.. Er stor forskjell på om en 8 åring har jobbet 7-8 timer dagen med å servere øl, eller om han bare har gått å levert en øl til et bord i ny og ned. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Det er jo ganske vagt hva som egentlig har skjedd da..Er stor forskjell på om en 8 åring har jobbet 7-8 timer dagen med å servere øl, eller om han bare har gått å levert en øl til et bord i ny og ned. er uansett ikke lov... endrebjorsvik89: til faren din er privat og i butikken er det ikke lov, men så drikker han det ikke i butikken heller... men hvis ungen har gått bort til ett bord med en øl en gang eller to så synes jeg det er greit, men hvis han faktisk var der og jobbet med det og ikke så mye annet så er det galt... vg er jo kjent for å vri litt på saker og ting, og det står jo ikke at de har jobbet med å servere øl, men de har blant annet servert øl... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå