Gå til innhold

8 år og serverer øl

TRS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Vi har god grunn til å tro at det har foregått barnearbeid ved reiselivsbedriften. Fire barn i alderen åtte til tolv år skal ha jobbet der i løpet av sommersesongen, blant annet ved å servere øl, opplyser Sørensen.

Da LO var på inspeksjon ved bedriften var alt i sin skjønneste orden.

Det er altså ingen beviser for at noe ulovlig skal ha funnet sted, men VG presterer å klemme til med overskriften "8-åring på sommerjobb serverte øl"

- Tipsene og kildene vi har er likevel nok til at vi har meldt bedriften til Arbeidstilsynet, bekrefter Sørensen.

Hæ? De har altså ikke et fnugg av beviser, men de melder bedriften til Arbeidstilsynet uansett. Jaja.

Lenke til kommentar
melder dem for og undersøke saken da vet du, og om det står at unger på 8 år serverer øl, kansje det ikke er sant men det er vel noe vi må gå ut ifra?

Jeg for min del går ikke utifra at noe som helt LOs sommerpatrulje sier er sant, så lenge de ikke har beviser for det, må vite. Jeg ser selvfølgelig ikke bort i fra at det _kan_ være sant, men så lenge de ikke kan bevise noe som helst tar jeg hele saken med en liten klype salt.

Lenke til kommentar
Det er jo ganske vagt hva som egentlig har skjedd da..

Er stor forskjell på om en 8 åring har jobbet 7-8 timer dagen med å servere øl, eller om han bare har gått å levert en øl til et bord i ny og ned.

er uansett ikke lov...

endrebjorsvik89: til faren din er privat og i butikken er det ikke lov, men så drikker han det ikke i butikken heller...

men hvis ungen har gått bort til ett bord med en øl en gang eller to så synes jeg det er greit, men hvis han faktisk var der og jobbet med det og ikke så mye annet så er det galt...

vg er jo kjent for å vri litt på saker og ting, og det står jo ikke at de har jobbet med å servere øl, men de har blant annet servert øl...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...