Gå til innhold

Asus k8n-E Deluxe og et par problemer

robert750sf

Anbefalte innlegg

Hei!

Her nettopp kjøpt meg følgende:

Asus k8n-e Deluxe socket 754

Athlon 64 3400

2* 512 mb corsair xms3200xl 2-2-2-5

Aopen H600b kabinett

Western Digital 74gb raptor

Hercules 9800 pro 128 mb

Enkelte ganger når jeg starter maskinen kommer den ikke til windows booten. Det kommer bare opp en hvit bindestrek som blinker øverst til venstre på skjermen. Hvis jeg da rebooter maskinen (varierer hvor mange ganger det er nødvendig) så kommer jeg inn på windows.

I dag kom det også opp ei feilmelding om Cpu fan error og om jeg ville resume ved å trykke F1. Det gjorde jeg og maskinen bootet.

Har ikke opplevd noen ustabiliter med maskinen når jeg først får bootet den bortsett fra at når jeg skulle legge inn SP1 til XP så kom ikke installasjonen seg videre. Maskinen hang ikke, men installasjonen av SP1 stoppet opp når den skulle sjekke systemet mitt.

Vet det har vært en del tråder om dette, men har ikke funnet noen med dette hovekortet og kabinettet.

Noen som vet hva som er galt?

mvh

Robert G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som powersupply ikke er helt med .

Kald start drar mere strøm enn enn varm reset dette da alle

kondensatorer og slikt på hk skal lades opp samt

at disker og annet spinner opp .

Selve AMD64 oppfører seg anderledes vel kald boot enn varm boot også.

....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok. Dette tenkte jeg oså etter å ha lest det en plass, men det er faktisk oftere at dette skjer hvis jeg f.eks. skal restarte maskinen fra windows f.eks. Skulle ikke tro at det var noen problemer med den psuen fra Aopen? Har lest mye bra om den.

mvh

Robert G.

Lenke til kommentar

Kan være minne kontrolleren i cpu'n sliter med de aggressive instillingene også .

Prøv 2-3-3-7 og se om det blir noe forskjell på stabiliteten .

Og er det dual bank minne prøv en i slot A og en i slot C .

Skulle tro aopen PSU'en leverer ja.

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok.

Nå prøvde jeg å sette dene ene minnebrikken over dimm slot 3. Så skjedde det noe merkelig. Jeg slo på pcn også slo den seg bare av. Også prøvde jeg å slå den på igjen og da slo den seg av igjen og det luktet litt svidd :ohmy: Hva i svarten er det som skjer her da? DEt lukter ikke svidd mere nå forresten.

Robert G.

Endret av robertga
Lenke til kommentar

Ja. Alt er koblet riktig. Jeg skulle bare sette pcen på plass på gulvet. Da fikk den seg en bitteliten dunk og så slo den seg av. Har dette noe med saken å gjøre? Eller kanskje jeg ikke hadde presset rambrikken helt godt nedtil sloten (noe jeg mener den var)?

Edit: Jeg måtte jobbe en del for å få på pcn igjen etter den hadde slått seg av første gangen. Tok ut strømkontakten til psu tilslutt og først da slo den seg på igjen.

Endret av robertga
Lenke til kommentar
Ja. Alt er koblet riktig. Jeg skulle bare sette pcen på plass på gulvet. Da fikk den seg en bitteliten dunk og så slo den seg av. Har dette noe med saken å gjøre? Eller kanskje jeg ikke hadde presset rambrikken helt godt nedtil sloten (noe jeg mener den var)?

Tja, hvem vet. En bitteliten dunk burde den jo tåle. Du har sjekket at alle kort/deler/kabler sitter skikkelig på plass etter den dunken. Greit å dobbelsjekke siden du har hatt sviddlukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...