Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 geforce 6600gt som kommer til å koste rundt 2000 og yte 20% bedre enn 9800 xt Og det er du sikker på? Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Fortsatt litt i tvil, spesielt siden 90 nm AMD Athlon visstnok skal komme neste uke. Noen som har noen gode råd? Og hva med å kjøpe Socket 939 i stedet, for å kunne oppgradere i fremtiden? Eller er dette unødvendig for et system til denne prisen? Hva med X600 XT eller PRO? Er det noe som er verdt å vente på? Og en siste ting, håper jeg ikke maser for mye: Er det noen som kan si med sikkerhet at OCZ 1024MB Premier Dual Channel og Gigabyte K8NS nForce3 250 passer fint sammen? Jeg søkte på Google, og fant ingenting (Utenom tråder på hw.no med svar på eksakt det samme som jeg spurte om i begynnelsen ). Heller ikke i denne tråden finner jeg svar på om de passer fint sammen. I tillegg sa en påståelig venn på MSN at Gigabyte var ustabilt og høy feilrate på. Regner med at dette bare er tåkeprat som jeg kan ignorere, eller? Igjen, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Klarer du å vente til september/oktober så kan du jo gå for et geforce 6600gt som kommer til å koste rundt 2000 og yte 20% bedre enn 9800 xt Jeg er virkelig nysgjerrig på hvor du har funnet den informasjonen, på et kort som ikke engang har kommet ut. I tillegg sa en påståelig venn på MSN at Gigabyte var ustabilt og høy feilrate på. Regner med at dette bare er tåkeprat som jeg kan ignorere, eller? En kamerat av meg hadde gigabyte, helt til en vifte på hovedkortet bugga seg (stoppa) og dermed ble noe på hovedkortet for varmt, og det døde. Men jeg antar at han kun hadde veldig uflaks, for jeg har hørt veldig mye bra om Gigabyte hovedkort, og det skal visstnok være meget stabilt. Jeg har aldri hatt gigabyte kort, så derfor har jeg ikke noen egne erfaringer med det, men jeg har som sagt hørt mye fint om gigabyte sine kort. Endret 13. august 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
zaico Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Disse minnebrikkene fra PQI er et fantastisk kjøp, om du skal bestille fra netshop så anbefaler jeg å ta en titt på de. Endret 13. august 2004 av zaico Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Ja enig. Han kan f.eks. ta et chieftec matrix m/ 360W så hjelper det litt. Koster bare en hundrings eller to mer. Det er jeg helt enig i. Chieftec er deilig. hva med 160gb hdd? koster litt over en hundrelapp mer, og den ekstra plassen er grei å ha...(?) Det er jeg også forsåvidt ganske enig i. Hvordan er støynivået på Chieftec'ene i forhold til Aopen? Lenke til kommentar
jonsen Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Er nesten klar til å bestille, men er litt usikker på noen få ting. Har lest på forumet at noen har hatt problemer med forksjellige minne-typer og Gigabyte K8NS-kortet. Vet noen om Gigabyte K8NS og OCZ 1024MB Premier Dual Channel virker sammen? Og hva med det PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel, er det noen som har erfaring med det og kan anbefale det og OCZ-minnet? Dette er altså oppsettet jeg har landet på, er det noen som har noen kommentarer? AMD Athlon 64 3000+ Seagate 120 GB S-ATA OCZ 1024MB Premier Dual Channel Powercolor Radeon 9800 PRO Chieftec Matrix Gigabyte K8NS nForce3 250 NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Vi _vet_ jo ikke noe om ytelsen til GeForce 6600(gt) enda, om det faktsik vil være bedre enn Radeon 9800pro. Selv om det teknologisk sett er "bedre" enn R9800pro, så vil det f.eks. få kun 128bit minnebuss, noe som kan være litt nedtur...Tror man kan glemme å skru på altformye AA+AF med 128mb ram og 128bit minnebuss(det vil vel tiden vise da...) Men, det har jo høye klokkefrekvenser da..så det blir spennende å se. Men det er en stund før du kan få tak i de, er jeg redd.. Var det ikke slutten av September det sto i artikkelen på hw.no? *husker ikke helt* Jeg hadde valgt GeForce 6800 tror jeg, en del hundrelapper mer, med det er det absolutt verdt! Du sa du skal ha en spille-pc, og det viktigste i en spille-pc er jo nettopp skjermkortet. 6800 yter generelt en god del bedre enn R9800, og enda litt bedre i OpenGL spill, + at det har mulighet for _enda_ mer ytelsesøkninger ved hjelp av SM 3.0 i flere og flere spill(FarCry, Painkiller expansion som er på vei, LOTR Battle for middle earth osv..) Hvis du vil kan du jo kjøpe et 6800 nå, og så ett til senere og koble dem sammen ved hjelp av SLI(hvis hovedkortet ditt støtter det da)! GeForce 6800 gir vel mest bang-for-your-buck av de to, tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå