Kaytona Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hei! Jeg har en pc som slår seg av helt av seg selv. Som regel så går det ca 60 sekunder før den slår seg av, noen ganger så går det 2 sekunder og noen ganger 20min. Jeg har sjekket virus program, ad-aware. Har også sjekket om det er blasterormen. Ingenting er det! Jeg får opp en feilmelding om systemfeil. Den teller også ned til maskinen vil slå seg av, som regel 1min. Det står også noe om at feilen ligger i NT-Myndighet\System og at der er Remote Procedure Call som det er feil med. Det er en kamerat sin pc det gjelder. En IBM hjemme-pc. Han ringte suportavdelingen til IBM men de trodde det kunne væer en windows feil. Men de visste ikke. Har prøvd å søke litt rundt på nettet uten noe hell. Ser også at det er andre her på hardware.no som har hatt problemer med dette tidligere. Der har det vært blasterviruset som har vært grunnen. Jeg har kjørt norton men alle nye updates, ad-aware, og kjørt FixBlast.exe. Men ingenting hjelper. Er det noen som kan hjelpe?? Kan det være en feil på hovedkortet? Minne eller strømmforsyningen? Hva er egentlig Remote Procedure Call?? Håper det er noen som har et tips eller to! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Sasser gir nesten samme feilmelding som Blaster. Sjekk her for info og fjerning. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hei! Jeg har en pc som slår seg av helt av seg selv. Som regel så går det ca 60 sekunder før den slår seg av, noen ganger så går det 2 sekunder og noen ganger 20min. Jeg har sjekket virus program, ad-aware. Har også sjekket om det er blasterormen. Ingenting er det! Jeg får opp en feilmelding om systemfeil. Den teller også ned til maskinen vil slå seg av, som regel 1min. Det står også noe om at feilen ligger i NT-Myndighet\System og at der er Remote Procedure Call som det er feil med. Det er en kamerat sin pc det gjelder. En IBM hjemme-pc. Han ringte suportavdelingen til IBM men de trodde det kunne væer en windows feil. Men de visste ikke. Har prøvd å søke litt rundt på nettet uten noe hell. Ser også at det er andre her på hardware.no som har hatt problemer med dette tidligere. Der har det vært blasterviruset som har vært grunnen. Jeg har kjørt norton men alle nye updates, ad-aware, og kjørt FixBlast.exe. Men ingenting hjelper. Er det noen som kan hjelpe?? Kan det være en feil på hovedkortet? Minne eller strømmforsyningen? Hva er egentlig Remote Procedure Call?? Håper det er noen som har et tips eller to! Se i taskmanager og sjekk om det er ikke noen rare ".exe" programmer som er på. Jeg hadde flere blaster lignende orm og alle hadde rare navn, f.eks mslaugh.exe Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 dette høres ut som klassisk blastervirus, er maskinen ny? og har han alle oppdateringene fra mircosoft? hvis han ikke har det må han fikse det med en gang ellers så kommer problemet igjen etter fjerning av viruset, Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Han har alle oppdateringene til windows, det merkelige er jo at ad-aware, Norton antivirus eller Symantec sin egen Fixblaster ikke finner noe. Maskinen er et par mnd gammel. Alle opdateringene til Norton, Windows og Ad-aware er gjort. Men de finner ingenting. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Akkurat det samme skjedde på broren min sin pc, det var blaster. Lenke til kommentar
jsol Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kontrollpanel-->Administrive Verktøy-->Tjenester leit litt nedover til du finn: Remote Procedure Call Trykk på egenskaper og velg Gjennopretning: Ikke gjør noe på alle tre. Stopper i alle fall nedtellinga til du finn fix'n på internett. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Har prøvd det meste nå. Lagt inn Xp på nytt. IBM sa at han måtte sende pcen tilbake til den i posten. Elendig kunderservice spør du meg!! Lenke til kommentar
hanssen59 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei. Det er to ting som kan forårsake dette. Det ene er som nevnt over sasser, men det andre er en fiks som ble sendt som en windowsoppdatering. Gå til windows update og finn sikkerhetsoppdatering 823980. Last ned denne og problemet er løst. Ved å gjøre begge ting som nevnt over er feilen garantert rettet. Lykke til Lenke til kommentar
Legion Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 hiv inn en brannmur og blokker port 135, 137, 139, 445 og 5554 slå av system restore, kjør blaser- og sasserfiks, oppdater windows xp. aller helst så skal du ikke være koblet på nett mens du gjør alt dette, så napp ut kabel Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Flyttes fra hardware - internett og nettverk da programvare spørsmål ikke skal postes her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå