Gå til innhold

noob innen ram og hovedkort...hjelp! :D

-Lasse

Anbefalte innlegg

jeg har denne ramen, har fått med meg at dette ikke er noen kongeram...

Men jeg lurer på:

1. Kan du ha to forskjellige ram brikker i pc en?? vil jeg kunne få bra ytelse lell?

eller blir det noen begrensninger? Mener da to forskjellige merker...

2. Er det stor forskjell på billig og dyr ram?? altså en ram brikke på 512 som koster 1500.- og en ram brikke på 512 som koster 750.-??? Har jo hørt om timings å sånn da, men er det vært å doble prisen???

3. kan du bruke denne ram brikken på et senere 64 system?? har ikke 64 system nå..

4. er det noe vits å kjøpe ram nå..?? kommer det ikke noe som heter ddr2 eller noe sånt?? kan jeg bruke det på mitt hovedkort her

Takker for svar... cpu en min er foreløpig en amd athlon 3000+ og jeg har et radeon 9800 pro

Og en ting til

5. Hva er egentlig nforce 2 og 3 for noe??? jeg har jo ikke detta på mitt hovedkort.... er det noe vits å ha??

Sikkert mange skriveleif her, men har brekt håndleddet så det er litt vanskelig å skrive :D

Sikkert vært spørsmål om dettta før, men jeg tar sjansen :w00t:

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja du "kan" bruke 2 forskjellige brikker, men de burde ha samme specs.

2. Ja, det er stor forskjell på billig og dyr ram. CL (cas latency) lavere jo bedre, timings, feks 2-2-2-6, er endel tråder om det på forumet, søk på det så skjønner du det bedre.

3. Du kan bruke brikken på et Socket-754 A64 system, men ikke Socket-939 fordi dette krever minne med ECC.

4. Vits er det bestandig, om man har bruk for mer ram. DDR2 kan kun brukes på Socket-775 hovedkort akkurat nå.

5. nForce2 og 3 er brikkesett til Hovedkort levert av nVidia. Vits er det selvfølgelig, brikkesettet har fått mye god omtale.

Håper dette jalp deg litt :)

Lenke til kommentar

2. Ja, det er stor forskjell på billig og dyr ram. CL (cas latency) lavere jo bedre, timings, feks 2-2-2-6, er endel tråder om det på forumet, søk på det så skjønner du det bedre.

3. Du kan bruke brikken på et Socket-754 A64 system, men 4. Vits er det bestandig, om man har bruk for mer ram. DDR2 kan kun brukes på Socket-775 hovedkort akkurat nå.

5. nForce2 og 3 er brikkesett til Hovedkort levert av nVidia. Vits er det selvfølgelig, brikkesettet har fått mye god omtale.

Håper dette jalp deg litt :)

ikke Socket-939 fordi dette krever minne med ECC.

det er vel ikke riktig

kjøp en lik brikke til du så er det mer en bra nok.ytelsen på en dyr brikke med lav timing er ikke så mye bedre(men skal du klokke,og få litt høyere score i 3dmark så er lav timing must)

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Hva slags specs er det snakk om da?

5: ditt hovedkort er basert på kt600 brikkesettet, nforce 2 og 3 er alternativer til det

er alternativer til det??kortet mitt har vel ikke nforce 2 ell 3??

skjønner ikke helt hva du mener, det går vel ikke ann å setta på nforce?? må vel ha nytt kort for det..

Takk for svar... :w00t:

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar

5: ditt hovedkort er basert på kt600 brikkesettet, nforce 2 og 3 er alternativer til det

er alternativer til det??kortet mitt har vel ikke nforce 2 ell 3??

skjønner ikke helt hva du mener, det går vel ikke ann å setta på nforce?? må vel ha nytt kort for det..

Takk for svar... :w00t:

samme måte som sony er alternativ til philips....

nvida: nforce 2,nforce 3

via: kt 600 osv..

hovedkortet ditt bygger på via kt600 chipsettett, andre på feks nforce, eller sis ...

vart du noe klokere av dette?

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Socket 939 krever overhodet ingen RAM-egenskaper, hvis du tenker på socket 940 (Opteron og A64-FX) så krever den REG-RAM, men ikke ECC.

Stemmer det, min feil :)

3200 ram sammens med 3200 ram, 2700 ram sammens med 2700 ram.

Om du har en 3200 brikke fra før, så kjøper du en 3200 brikke til :)

Lenke til kommentar

Om du har en 3200 brikke fra før, så kjøper du en 3200 brikke til

er det bare det å tenke på, det var jo enkelt... men systemet blir ikke ustabilt med to forskjellige?? hvis jeg kjøper en med veldig bra timings nå?? er det noe vits nå jeg har denna i den andre sloten..? her

Lenke til kommentar

Om du har en 3200 brikke fra før, så kjøper du en 3200 brikke til

er det bare det å tenke på, det var jo enkelt... men systemet blir ikke ustabilt med to forskjellige?? hvis jeg kjøper en med veldig bra timings nå?? er det noe vits nå jeg har denna i den andre sloten..? her

Kjøp heller samme brikken som du har fra før, så er du garantert å slippe problemer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...