bruckner Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) En bekjent av meg som ønsker og satse på film skal kjøpe seg et halvt proft digitalt video kamera til 25-35000 kr. Vedkomende har snakket om å kjøpe et pd 150. Er det ikke en fryktelig dårlig ide og kjøpe et nytt digitalt video kamera i norge til den prisen. Er det ikke bedre og ta turen over til usa og kjøpe et der. Noen som har noen tanker rundt det ? Endret 12. august 2004 av bruckner Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 hmm.. Kjøp i utland... ofte er det NTSC kamera de selger det og "PAL" kameraene er ofte dyrere... det er også litt stress med garanti og sånt.. uansett.. hvis du finner en bra pris i utlandet så er det sikkert lurt å kjøpe det.. (eneste hvis du skal reparere det krever verkstedet at du har med kviteringen på hvor du kjøpte det) pd 150 hadde ikke vært det første kamera jeg hadde gått for hvis jeg skulle invistere 25-35 tusen kr.. 1: kamera har kun 1CCD brikke.. 2: JVC er produsenten.. Det sies at ikke de har den "beste" kvaliteten når det gjelder bilde... Har aldri prøvd dette kamera og det var ikke noen erfaringer på prisguiden.. men hadde heller sett litt på:Sony DCR-VX2100 dette har 3ccder og SONY har gode erfanringer osv... lest mye bra om det;) Lenke til kommentar
aerial Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 PD 150 er sonys enda proffere utgave av VX2000/ 2100, og er et tre ccd kamera. VX2100 er et kanonbra kamera. ANBEFALES. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Nå som Conon XL2 har kommet har jo prisen på XL1S sunket veldig. Snaut 34000 på XD.no Lenke til kommentar
Jestorius Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Sony HC1000 , ser veldig bra ut og er "billig". Ser lite proff ut men kvaliteten er antagelig veldig bra. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 pd 150 hadde ikke vært det første kamera jeg hadde gått for hvis jeg skulle invistere 25-35 tusen kr.. 1: kamera har kun 1CCD brikke.. 2: JVC er produsenten.. Det sies at ikke de har den "beste" kvaliteten når det gjelder bilde... Her tror jeg du blander kraftig. PD150 har 3CCD, og er produsert av Sony. PD150 er faktisk ett ganske stort hakk opp fra VX2100 som du anbefaler. Ved kjøp i utland kan det føre til problemer ved reparasjon. For det første har du kun ett års garanti, og ingen reklamasjonstid. Ved reparasjon innen garantitid kan det være du må sende det til USA og betale frakt dit. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Jeg kan anbefale en tur til Japan. Skjønner ikke hvorfor alle vil til USA. Det er jo i japan alle disse kameraene kommer fra. MEN!! Nå må det sies at min tur til Japan var kjøpt på julekalender tilbud på sas.no i desember. Tur retur 4110 kr. Prisene er en del stivere nå ser jeg. Men ved å lete litt burde man finne en tur til under 10 000 tror jeg. Så du sparer kanskje ikke så utrolig mye, men du vil kjøpe et kamera rett fra der de finnes opp og ha noen utrolige opplevelser. Ser at SAS i februar har biletter for under 8000 kr tur retur... Ta en tur på Akihabara (Electric town). Der selger de PAL og NTSC om hverandre. Mitt tips er å ha det klart for deg hva du vil ha, og så gå HELE stripa og prute og lete i alle butikkene du går innom. Til slutt kan du ende opp med et MEGET godt tilbud. Jeg fikk bundlet med long life batteri og minne kort på mitt DV kamera. Sparte 3 - 5 000 kr mot å kjøpe i Norge. Kjøp en kamerabag, kast pappesken og bær det hjem som om du alltid har hatt det. Det kan være lurt å kjøpe stativ, bagger, og annet ekstra plukk der nede og. AKIRA Endret 23. august 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hva med PD170 i forhold til "gamle" 150? Hva med Canon XL2? .. Eller blir vel litt for dyrt. Eller hva med Panasonic DVX100? - Om vi får penger vil det stå mellom Panasonic DVX100 og Canon XL2 ant. Lenke til kommentar
justBlackshield Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) hvilket kamera er pd150 og 170 , har ikke sett jvc kamera som heter det brr så nå at det står at jvc er produsenten Endret 31. august 2004 av justBlackshield Lenke til kommentar
aerial Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 PD150 og PD170 er SONY dvcam... Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Skal ikke skryte på meg altfor mye erfaring, men å blåse allt på kamera er vel ikke alltid løsningen. Batterier(store batterier ligger vel rundt 2), bag/sekk(fort en lappe eller to her og), stativ(koster fort 3-5k for ett sikkelig ett). Det baller på seg, bruker du 25-35k på kamera må du fort legge til 5-10k for tilbehør du bør ha når du har så bra kamera. For produksjon til tv kan 16:9 være ett krav, evnt da med converter som koster MYE... EDIT: Avhengig av bruksområde KAN lys bli ett must/krav og det er heller ikke gratis. Og til dere som skriker kjøp i utlandet, tenk over en ting, NULL goodwill fra noen når dere skal ha ting på service. Er det feks. en garanti sak og du har kjøpt det hos en lokal sjappe så får du som regel låne utstyr slik at du ikke står uten og evnt taper penger... En ting til, bruksområde KAN ha litt å si for hva man skal gå etter;) Endret 7. juni 2005 av chma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå