ooddbb Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Skal nå investere i ett lite digital kamera. Størrelsen har veldig mye å si ettersom eg skal ha det med på mye aktiviteter o.l. Det må derfor vere veldig lite. Eg har vurdert dette Trust kameraet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116644&cks=PRL Dette er ett rimelig kamera med bra oppløsning og blitz. Finnes det bedre alternativer, eller skal eg kjøpe dette? Hva tror dere??? Endret 15. august 2004 av ooddbb Lenke til kommentar
Bukks Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Trust har vel generelt dårlige kameraer, ville nok valgt å legge til noen kroner og gått for et noe bedre kamera. Flere brukbare kameraer til rundt 2000,- pluss/minus Les tester og anbefalinger på www.akam.no Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 har vært borti trust kamera før og det var ikke noe særlig. svært dårlig kvalitet på både kamera og bildene. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Det der er Mustek ikke trust.. men de ligger vel på samme nivå.. http://www.itavisen.no/art/1304090.html Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Oppløsning har ingenting å si så lenge kameraet har så dårlig optikk og bildebrikke som Trust og Mustek kameraene. De er nær sagt ubrukelige, spesielt innendørs, selv med den latterlig dårlige blitsen. Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Var en feil i topicen, skal være mustek. En ting er jo sikkert, Mustek er best på pris! Finnes det andre alternativer i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Mustek MDC4000 er langt i fra det dårligste av de billige kameraene. Ute i sola så kan det ta dårlige men brukbare bilder. Innendørs er alle de billige kamera modellene ubrukelige hvis du ikke har en 500W halogenlampe med deg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Spytt heller i 200kr ekstra og kjøp noe fra Elkjøp. Kvaliteten kan være så som så, men det er himmelvid forskjell mellom de billigste herfra, og et Trust/Mustek-kamera. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Don`t trust Trust! Skrot, skrot og atter skrot! Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei. Styr unna trust og mustek hvis du vil ha glede av apparatet og fotografi i seg selv. Jeg var så heldig å kommer over et sony u50 fra sony's u-serie som er sony's svar på trust/mustek sin prototype av ultrakompakte kameraer, men til forskjell får du med kvalitet på kameraet, (god kvalitet til å være ultrakompakte kameraer). Jeg kjøpte det under et supertilbud på mpx (xd.no hadde det til samme pris, er det samma folka bak eller?!), prisen var ca. 1000 kr, noe som tilsvare gj.snittpris på trustkameraer på denne størrelsen.. Kameraet kostet (koster) ca. 2700 kr i vanlige butikker. Er du heldig så finner du a la dette kameraet til en så god pris som jeg fant det til. Bruker det som allround/festkamera. Har ikke som, men opptikk i en sånn prototype kamera hadde nok ikke gjort bildene så gode uansett sikkert.. Men det tar gode 2 mpixels bilder. Filmer uten lyd så lenge du har minne nok og har bl.a. forprogrammerte scenevalg. Men du får ha lykke til, håper innlegget mitt gjorde deg litt mer bevisst Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Sony kameraet fant eg bare til over 2000,- og det blir for dyrt. Dette HP kameraet er kanskje ikke så dumt kjøp, men det forsatt ikke i samme størrelse som Mustek kameraene. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Finnes det anerkjente merker som produserer like små kamera som Mustek? Og en annen ting, hvordan er driftsikkerheten på Mustek kameraene? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Eg har dette kameraet, og det faktisk ganske bra, ihvertfall til den prisen. 4x optisk zoom som funker bra, og bildekvaliteten e bedre enn "helt grei". Det eneste dumme e vel størrelsen, men det bryr eg meg ikke så mye om. Til den prisen, så er kameraet veldig bra, synes nå eg. Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Etter å ha lest noen tester om Mustek kamera så tror eg att eg lar være og kjøpe meg noe fra dei. Men eg tror eg har funnet akkurat det eg er ute etter nå: https://prisguiden.no/produkt/19002 Størrelsen til Q1 er akkurat den størrelsen eg er ute etter, fint å ha det rundt halsen o.l. og det passer meg bra. I tillegg har den blitz og andre fine tilleggsfunksjoner. Det som er litt synd er att eg ikke har funnet noen tester av kameraet, noen som vet om tester av Q1 på nettet? Eller som har erfaringer med dette kameraet??? Endret 15. august 2004 av ooddbb Lenke til kommentar
sarom Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Her er også et godt tilbud: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1909 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Kodak easyshare kameraene er nå greie, ikke av de minste som er lagd, men heller ikke se største! Dette har jeg og ble forelsket i det med en gang! Det fine med det kameraet (muligens med det fleste) er at du kan ha det 100prosent mørkt og likevell kunne ta bilde som om det var lyst! Dette er selvfølgelig med blitz og det går ikke ann med lanskapsbilder ute! Endret 15. august 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Noen som har erfaringer med Q1? Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Q1 skal gi ganske dårlige bilder etter hva jeg har hørt. Har ingen erfaring med kameraet selv. Ville heller satset på f.eks overnevnte Kodak-modell. Lenke til kommentar
isen Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Her er også et godt tilbud: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1909 Nikon coolpix 2000 er et bra kamera til en utrolig pris. Det kommer bra ut i testen til akam som du finner her Begynner å bli litt gammelt, men er mye bedre enn billigkameraene til samme pris i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå