Gå til innhold

Hvilken Ram er kjappest?

turb0man

Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere RAM'en min til 1024 (Dual)

Dette har jeg --> Geil Ultra Platinum 2x256

Har tenkt litt på å kjøpe disse --> PQI Turbo Memory men de er jo bare PC3200 (400mhz)

Eller disse --> OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L.

Er jævli usikker på hva jeg skal velge. Trenger tips fra noen som har peiling :w00t:

Se profil for specs.

Edit: leif

Endret av Turboman#1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags utstyr har du ellers? Det går ikke an å si hvilken RAM som er best uten å vite hva du skal bruke RAMen sammen med.

P4 [email protected] 800FSB w/Hyper threading,

Geil Ultra Platinum (2x256MB) DDR PC4000 500MHz,

ATI Radeon 9800 Pro 128MB @ 9800XT -> 412/730

Asus P4C800-E DELUXE i875PE, Maxtor 120GB,

Chieftec Matrix Medium Tower 360w, Creative I-Trigue L3500

Lenke til kommentar
Trenger du virkelig RAM som tåler DDR500 (dvs 250MHz FSB) sår du kun har klokket CPU'en din 200MHz?? Skal du bare klokke litt ville jeg heller gått for OCZ 1024MB E.B. Dual-channel PC3500 eller OCZ 1024MB E.B. Dual-channel PC3700 som klarer utorlig lave timings og klokker meget godt, og i tillegg passer bedre til ditt behov da DDR500 blir litt overkill.

Helt Enig! E.B. serien til OCZ er veldig bra og er flexible nok til både AMD og Intel platformer da man kan kjøre DDR400 med ganske lav latency og DDR500 med bare litt høyere latency. Dog vil E.B. serien bare bli bedre fra DDR466 og oppover. Hvis du ikke skal klokke kortet i det hele tatt ville jeg gått for OCZ Platinum Edition Rev 2.

Enkelt sagt:

DDR400-433 --> OCZ PC3200 Platinum Edition Rev 2

DDR433-oppover --> OCZ PC3700 E.B.

Lenke til kommentar
Ta en titt på Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2

Disse kom veldig godt ut i denne testen.

Edit: skriveleif

Men det kan virke som om det var håndolukkete brikker fra Crusial's side, rundt om på forskjellige forum har dt vært brukere som ikke har kommet i nærheten av det de brikkene klarte. Dessuten er OCZ E.B. PC-3500/PC-3700 basert på en bedre utgave av Micron-IC'ene som sitter på Crusial BallistiX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...