Gå til innhold

Data på Tv problem

Casperrob

Anbefalte innlegg

Er vel ikke dette ett veltjent problem som mange plages med de ikke har s-video inngang på tven..

Muligens det kan skyldes Macrovision, så hvis man skrur av denne så kan det gå muligens..

Å koble gjennom video eller dvd eller liknende skal jo også være smart..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen fler råd om hva jeg brude gjøre her.....

På lista over innholdet i kabelsettet du linka til står det bl.a.: Adapter fra Composite (han) til S-video. Hvis s-videodelen er hun, så kan du kanskje koble slik: Skjermkort -> s-videokabel -> Adapter fra Composite (han) til S-video -> scartadapter (gul kontakt).

Lenke til kommentar

Kjøpte 10m ledning fra Sandberg, med Scart-adapter. Med i pakka lå en 10 cm liten kabelsnutt, med S-video han og hun (altså en liten forlenger). Den er merket "COLORFIX FOR S-VIDEO TO SCART (COMPOSITE)".

Har svart hvitt og fine farger jeg, alt ettersom om jeg bruker denne lille fiksekabelen eller ikke :)

Lenke til kommentar

Da er det den jeg må ha. Akkurat som jeg tenkte....

Kan jo alltids dra opp på alnabru i morra og sjekke om de har en sånn duppeditt der..

Takk for all hjelpa gutta...

Vet nok nå hva som er tingen..

Kan nok klare resten selv. Hvis ikke så poster jeg ett nytt svar her

Takker og Bukker

Casperrob

Lenke til kommentar

Tror nok årsaken er mye simplere enn dette. Har en relativt ny Panasonic-TV som jeg skulle koble DVD-spilleren på. Jeg kunne ikke fatte hvorfor jeg ikke fikk de mye omtalte fargene og leste bruksanvidningen ut og inn. Til slutt fant jeg ut at TV-en har forskjellige AV-moduser. Altså flere trykk på de fargede kanppene skiftet AV-modus, og vips, jeg fikk farger. Prøvde med dataen og akkurat det samme skjedde. Jeg fikk svart/hvitt og måtte skifte modus på TVen.

Lenke til kommentar
Balthazar' date='12/08/2004 : 20:06'] Er ikke sikkert det er data'n som er problemet heller.

Mitt opsett f.eks.

Trykker en gang på AV knappen til TV'n og får DVD spilleren.

En gang til på samme knapp: Data'n i sort/hvitt.

Enda en gang og booom! Data'n i farger :)

En annen ting, hvis jeg plugger datan i den andre scartkontakten

får jeg ingen farger samme hvor mye jeg trykker.

bare den ene scart kontakten har støtte for s-video, er likedan på min tv.

sjekk om du har noen slags innstillinger for scart kontaktene / AV

Lenke til kommentar

Når jeg fikk mitt radeon 9800 pro, første jeg gjorde var å lese maunael bare for artighet. Så leser jeg litt om dette med om ka slags settings tv ut var på.

Fant fort ut at skjermkorte stå på ntsc, så det enste jeg trengte å gjøre var å snu på skjermkorte, og bruke noe hard tynt spiss å flytte på en bryter over til PAL.

Se i maunel for skjermkorte ditt om du har en sån bryter på skjermkorte ditt, som kanskje står på ntsc , fordi det er standard stilinga på en del skjermkort.

Så prøv det :thumbup:

Fant en grei tv ut guide for ati radeon kort

http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/

Les du trenger adobe reader

http://media-server.amazon.com/media/mole/...AL000051153.pdf

les det som står helt til slutt.

for ati 9000 kort

NSTC/PAL Support for RADEON 9800

Series

The RADEON 9800 Series can support both NTSC and

PAL TV standards. The default setting is NTSC. To

change to PAL requires configuring a switch on the

video graphics accelerator card. For complete

information on changing this switch see the Getting

Started Guide that came with your RADEON

9800Series video card.

----

fant ny link

http://www.ocprices.com/?rev_id=85

---

Endret av flabben2k
Lenke til kommentar
Tror nok årsaken er mye simplere enn dette. Har en relativt ny Panasonic-TV som jeg skulle koble DVD-spilleren på. Jeg kunne ikke fatte hvorfor jeg ikke fikk de mye omtalte fargene og leste bruksanvidningen ut og inn. Til slutt fant jeg ut at TV-en har forskjellige AV-moduser. Altså flere trykk på de fargede kanppene skiftet AV-modus, og vips, jeg fikk farger. Prøvde med dataen og akkurat det samme skjedde. Jeg fikk svart/hvitt og måtte skifte modus på TVen.
Har også TV med flere modus. Må inn på menyen og skru på S-VIDEO støtte på scart-pluggen.
bare den ene scart kontakten har støtte for s-video, er likedan på min tv.

sjekk om du har noen slags innstillinger for scart kontaktene / AV

TV-en hans støtter ikke s-video på scart. Han kan trykke og forsøke å stille i menyer til han blir gammel og grå uten å få farger fra en s-videokilde.

Gå inn på skjermkort innstillingene for å se om signalet ut er pal eller ntsc. De skal være pal. Kjører man ntsc på en pal tv eller motsatt så kan man få svart/hvitt bilde.
Fant fort ut at skjermkorte stå på ntsc, så det enste jeg trengte å gjøre var å snu på skjermkorte, og bruke noe hard tynt spiss å flytte på en bryter over til PAL.

Se i maunel for skjermkorte ditt om du har en sån bryter på skjermkorte ditt, som kanskje står på ntsc , fordi det er standard stilinga på en del skjermkort.

Kortet er nok PAL fordi han får farger med komposittkabel.

Å koble gjennom video eller dvd eller liknende skal jo også være smart..
Dette er vel ikke så smart....

Dette gir flere kabler, koblinger og innstillinger. Og mulighet for flere feilkilder.

Men de største problemene er at ingen vanlige VHS videomaskiner støtter s-video og ingen vanlige DVD-spillere har inngang for ekstern kilde.

Lenke til kommentar

Vel vel, her er jeg igjen.. Et par dager senere. Fortsatt svart/hvitt etter å ha kjøpt colorfixer og prøvd litt av vært.. Det mest merkelige er at det funker ikke med den gamle koblingen heller!?!?!

Begynte å tenke på at det kanksje har noe med de nye driverne jeg har innstalert på korte, for det støtter egentlig ikke radeon 9000.. Uansett så har jeg et nytt grafikkort på vei og regner med at problemet kanksje retter seg opp av seg selv når jeg får innstallert dette....

Hvis ikke dette går så har vi en nyere tv i stua som jeg kanksje kan bytte med min tv, denne har en egen S-Video kanal.... Burde funke med den... :yes:

Visste uansett ikke at det skulle bli så mye tull med dette! Irriterende egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...